عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان دشتستان: سبک زندگی تعیین‌کننده میزان سلامتی جسم و روان افراد است

امید کازرونیان در مصاحبه با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان افزود: هرسال از ۱۸ الی ۲۴ مهرماه بنام هفته سلامت روان نام‌گذاری شده است و این مناسبت به‌منظور یادآوری از سیستم روانی انسان‌ها و اهمیت توجه به امور روان دلالت دارد.
کازرونیان با تاکید بر این اینکه سلامت جسم و روان هردو مکمل یکدیگرند، بیان کرد: مشاهده و درک مشکلات جسمی راحت و ملموس‌تر است ولی مشکلات روان پیچیده‌تر و افراد نسبت به آن آگاهی کمتری دارند و جسم و روان از هم تاثیرپذیرند و برای داشتن سلامت روان باید از جسم نیز مراقبت کرد.
وی همچنین اظهار کرد: سبک زندگی، باورها و فعالیت‌های عادی و معمول روزانه است که افراد آن‌ها را در زندگی خود به‌طور خودکار پذیرفته‌اند. به‌طوری‌که این فعالیت روی سلامت افراد تاثیر می‌گذارند.
کازرونیان تصریح کرد: دانش زندگی کردن یا سبک زندگی تعیین‌کننده میزان سلامتی جسم و روان افراد است و برای اینکه بتوانیم کیفیت زندگی خود را بهتر کنیم باید به‌صورت مداوم در حال کسب این دانش باشیم و مجموعه آموزشی مهارت‌های زندگی اکثر نیازهای سلامت روان افراد را می‌تواند برآورده کند.
کازرونیان با بیان عوامل سبک زندگی سالم گفت: داشتن رژیم غذایی مناسب، فعالیت‌های بدنی و ورزش، خواب کافی، ارتباطات بین فردی، مهارت‌های مدیریت استرس، اوقات فراغت، پرهیز از مصرف الکل و مواد مخدر، ارتباط با خدا و خدمت به دیگران؛ مجموعه عواملی هستند که می‌توانند سلامت جسمی و روانی افراد را ارتقا داده و زمینه سلامت جامعه را فراهم آورد.
کازرونیان تصریح کرد: با فراگیری مهارت‌های زندگی، سبک زندگی فرد تغییر می‌کند و فرد به نقاط قوت خود که باعث می‌شود به ارزش‌های وجودی خود پی ببرد، آشنا می‌شود و همچنین بالا رفتن عزت‌نفس و احساس کفایت را می‌تواند در پی داشته باشد.
کارشناس مسئول واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان دشتستان به مردم توصیه کرد: افراد ۶ تا ۵۹ سال برای فراگیری مهارت‌های زندگی می‌توانند به روانشناسان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان دشتستان مراجعه نمایند.
انتهای پیام/ س.غ ۳۰۳۰