عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

نظام سلامت در پاسخ موثر، به‌موقع و هماهنگ به مخاطرات طبیعی و انسان‌ساخت باید یکپارچه شود

دکتر سید حسین موسوی با تاکید به بومی‌سازی برنامه‌های پاسخ گفت: در نوشتن برنامه‌های مربوط به پاسخ در نظام سلامت، عملیاتی شدن برنامه‌های تدوین‌شده از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن ارائه کامل سامانه شبیه‌سازی‌شده برنامه پاسخ نظام سلامت در حوادث و بلایا گفت: این برنامه به نحوی طراحی‌شده که مسئولین هر منطقه بتوانند برنامه عملیاتی پاسخ در بلایا مرتبط با منطقه خود، آماده کنند.
دکتر سید حسین موسوی چشم‌انداز این برنامه پاسخ را در راستای اهداف ارتقای آمادگی مراکز درمانی در پاسخ به حوادث و آشنایی بیشتر نیروها با کارکردهای پاسخ در زمان حوادث و بلایا عنوان کرد.
وی افزود: برنامه پاسخ در راستای هدف نظام سلامت مبنی بر کاهش خطر مخاطرات طبیعی و انسان‌ساخت در سطح جامعه، تسهیلات و منابع نظام سلامت تدوین‌شده و مبتنی بر رویکرد مشارکت بین بخشی است، همچنین تمام مخاطرات و تمام جنبه‌های سلامت که هدف اصلی آن ارتقای آمادگی یکپارچه نظام سلامت در پاسخ موثر، به‌موقع و هماهنگ به مخاطرات طبیعی و انسان‌ساخت است را نیز دربرمی گیرد.
در پایان این کارگاه بیمارستان‌ها و مراکز، برنامه عملیاتی برای یک حادثه رایج در منطقه خود را برحسب آموزه‌های کارگاه نوشتند و برنامه اختصاصی نوشته‌شده پیش بیمارستانی و بیمارستانی در نظام پاسخ نیز موردبررسی قرار گرفت.
دکتر سید حسین موسوی ضمن تاکید بر اهمیت داشتن برنامه پاسخ در استان اذعان داشت: نیروهای ستادی و محیطی در مورد نحوه تکمیل برنامه پایش سلامت در بلایا، اجرای برنامه در سطوح ستادی و محیط آنچه لازم باشد بدانند، توسط کارگروه سلامت در بلایا و ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی استان آموزش داده می‌شود.
گفتنی است در حاشیه این کارگاه سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر درباره پیگیری بانک جامع اطلاعات موردنیاز زمان بحران برای رفع نیاز مدیران در جهت دسترسی به اطلاعات جامع خبر داد.
انتهای پیام/زن ۵۰۰۰۰