عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر: دانشگاه یکی از ارکان مهم توسعه و پیشرفت است

آیت‌الله صفایی بوشهری در دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: اگر دانشگاه‌های ما در تراز نباشند مشکلات آینده ما بسیار خواهد شد و ایستایی، عقب‌ماندگی و پسرفت را در پی خواهد داشت.
وی تاکید کرد: دانشگاه‌های موردنیاز ما، دانشگاه تراز انقلاب اسلامی است برای تمدن‌آفرینی در همه ابعاد انسانی، علم، فناوری و حوزه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه طبق برآوردها، ما از حیث علمی ۲۰۰ سال از علم عقب هستیم، تصریح کرد: ولی با هدایت‌های مقام معظم رهبری، در بحث جنبش نرم‌افزاری و توسعه پارک‌های علم و فناوری و محصولات دانش‌بنیان از دیگر ابعاد ساختار نظام جلوتر هستیم.
وی گفت: وقتی در ساختار آماره پیشرفت نگاه می‌کنیم در عرصه محصولات دانش‌بنیان عقب نیستیم و روند رو به رشد است؛ حرکت مطلوبی نیست ولی متوقف نشده است.
آیت‌الله صفایی بوشهری بابیان اینکه بخش بزرگی از این پیشرفت متاثر از دانشگاه است، تاکید کرد: دانشگاه متصدی امر و یک مرکز بنیادی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر افزود: بنابراین باید دانشگاه‌ها تراز انقلاب اسلامی باشند تا بتوانند آن ۲۰۰ سال عقب‌افتادگی را جبران کنند و به خودکفایی و اصل مرجعیت علمی محصولات دانش‌بنیان دست پیدا کنند که اصل بسیار مهمی است.
وی اضافه کرد: به‌طورقطع وقتی که یک مرکز دارای چنین مرجعیتی باشد دشمنان انقلاب اسلامی آن را بیشتر هدف نگاه‌های خاص خودشان قرار می‌دهند.
آیت‌الله صفایی با اشاره به تحریم‌های غرب اظهار داشت: تحریم‌ها تنها کالایی نیستند، تحریم علم نیز هست؛ دانشمندان ما را تهدید، تنبیه و یا ترور می‌کنند و این نشان می‌دهد حرکت رو به رشد نخبگان دانشگاهی ما خیلی قوی است لذا آن را نشانه می‌گیرند.
وی تصریح کرد: صیانت از دانشگاه در مقابل تهاجم همه‌جانبه جهان استکبار کار خیلی بزرگی است و یکی از وظایف مهم شما به‌عنوان دانشگاه است و این کار اگر درست صورت بگیرد ما آینده روشنی خواهیم داشت و اگر دانشگاه دچار چالش‌های جدی شود حتماً این پیشرفت یا متوقف می‌شود یا دچار پسرفت‌های ویژه خواهد شد.
امام‌جمعه بوشهر بیان کرد: دانشگاه ترکیبی است که باید در همه ابعاد در تراز باشد، هم در مدیریت، هم اساتید، هم دانشجو و هم مفاد علمی.
وی تاکید کرد: ما هر مقدار روی دانشگاه هزینه کنیم، این هزینه مصرفی نیست و سرمایه‌گذاری برای کارهای بزرگ است.
آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره اینکه فرهنگ غرب بر اساس تولید ثروت و ارتقای آن به هر قیمت است و داشتن قدرت برای سرکوب تمامی کسانی که مانع ازدیاد ثروتشان شوند، اظهار داشت: اگر ما به مرزهای علمی، رشد علمی و محصولات موردنیازمان مانند سیستم‌های نوین جراحی یا داروهای بیماری‌های نوپدید دست پیدا نکنیم آنها بدترین تحریم‌ها را انجام می‌دهند که یک کشور به زانو دربیاید و به بستری برای ازدیاد ثروت تبدیل شود.
وی تصریح کرد: بنابراین دانشگاه نه‌تنها در حوزه علم و فناوری، در پیشرفت و استقلال یک کشور مهم است بلکه در آزادی و حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های آن کشور نیز مهم است.
نماینده ولی‌فقیه در استان بابیان اینکه دشمنان دانشگاه، استاد، دانشجو، ساختار مدیریت را نشانه می‌گیرند و تا می‌توانند شرایط را طوری می‌کنند تا پیشرفت حاصل نشود، تاکید کرد: وظیفه دولت و تمام ارکان دانشگاه ارتقای سطح مداوم است؛ مدام از دانشگاه در مقابل تهاجم جدی علیه جهان اسلام صیانت کنید و این برای تمام ارکان دانشگاه باید یک اندیشه ثابت شده باشد و به آن ایمان داشته باشند.
وی اضافه کرد: در دانشگاه همه باید دست‌به‌دست هم دهند تا نهاد ارزشمند دانشگاه را به آن هدف آرمانی و تراز برسانند آن‌وقت قطعاً ما کشوری پیشرفته خواهیم داشت
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: با تمام مشکلات مالی و غیرمالی که دانشگاه دارد در حال حاضر دوران طلایی دانشگاه علوم پزشکی است.
دکتر مهدی با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی اساتید، اظهار داشت: اساتید دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص قضایای اخیر انتقادات و پیشنهاد‌های خود را در یک فضای علمی بیان کردند و درنهایت علی‌رغم تمام نقدها و اعتراضات، همه اساتید اذعان داشتند که این آشوب‌ها محکوم است.
حجت‌الاسلام جمالی بیان کرد: یکی از وظایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بزرگداشت روحانیون در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.
وی با اشاره به فعالیت‌های جدید این نهاد، تصریح کرد: دو قسمت جدید در نهاد راه‌اندازی کردیم یکی از آنها بخش دانشجویی است که با دانشجویان از هر طیفی که باشند ارتباط شبانه‌روزی دارند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: ما با احساس نیاز به یک واحد مشاوره و روانشناسی در نهاد، واحد مشاوره را راه‌اندازی کردیم که روحانیون تحصیل کرده که سابقه دینی دارند دانشجویان و  کارمندان را راهنمایی می‌کنند.
وی تصریح کرد: مسئول واحد مشاوره نهاد در بخش‌های مختلفی ازجمله تعالی خانواده، جمعیت و فرزندآوری فعالیت می‌کنند تا جایی که طرح‌هایی که ارایه داده‌اند بعضاً در معاونت تهذیب حوزه علمیه قم به‌عنوان طرح ممتاز شناخته‌شده است.
دکتر جمالی با اشاره به ستاد اقامه نماز جماعت دانشگاه اظهار داشت: ما یک تعریف وسیع از ستاد اقامه نماز جماعت و از نماز داریم که از نماز به‌عنوان رکن دین و بررسی تمام مسائل فرهنگی نه‌فقط در دانشگاه‌ها بلکه در تمام بیمارستان‌ها و شبکه‌ها ، تبیین کنیم.

انتهای پیام /س.م ۱۰۲۱