عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: پیاده‌سازی طرح مراقبت موردی در بیمارستان‌ها، لازمه اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری است

به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان، عبدالرسول عباسی در جلسه‌ای که به‌منظور تبیین طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری در بیمارستان شهید گنجی برازجان برگزار شد، اظهار داشت: بحث تعرفه گذاری خدمات پرستاری سال‌هاست که مطرح شده ولی متاسفانه به دلایل مختلف راکد مانده بود لذا پرستاران عزیز آنچه را که استحقاق آن را داشتند دریافت نمی‌کردند.
مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پرداخت مبتنی بر طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری را عادلانه خواند و تصریح داشت: در این طرح هر پرستار برحسب تعداد خدمتی که برای بیماران مشخصی انجام می‌دهد، میزان مشخصی دریافتی از صندوق تعرفه خدمات پرستاری دریافت خواهد کرد لذا پرستارانی که خدمات درمانی بیشتری را به بیماران عزیز ارائه می‌دهند مطمئناً از دریافتی بیشتری بهره خواهند برد.
وی در خصوص مزایای اجرای طرح کیس متد (مراقبت موردی) در بیمارستان هم اشاره داشت: در این طرح تکلیف پرستار، بیمار و حتی پزشک به‌خوبی مشخص و واضح است و کادر درمان دقیقاً می‌داند که تا آخر شیفت باید به چه بیمارانی خدمات درمانی و پرستاری ارائه نمایند و یقیناً خطای پرستاری و پزشکی هم خیلی کمتر خواهد شد.
مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ادامه افزود: بی‌شک هدف غائی و نهایی همه کادر درمان در بیمارستان‌ها ارائه خدمات درمانی مطلوب، باکیفیت و مطابق با استانداردهای روز پزشکی و پرستاری بوده لذا رضایت‌مندی بیمار و همراهان بیمار در اجرای این طرح همواره مدنظر مجریان این طرح در بیمارستان‌های مختلف بوده و هست.
عباسی همچنین اضافه کرد: در طرح کیس متد (مراقبت موردی) بیماران عزیز و همراهان آن‌ها، پرستار خود را شناخته و می‌دانند دقیقاً از چه کسی خدمات درمانی خود را مطالبه نمایند و از سردرگمی رهایی میابند.
وی افزود: اجرای طرح کیس مد (مراقبت موردی) در بخش اورژانس بیمارستان شهید گنجی به دلیل پاره‌ای از مشکلات ساختاری و فرآیندی تا حدودی مقدور نبوده ولی ان‌شاءالله با همکاری مسئولین بیمارستان و همچنین پرسنل و پرستاران زحمت‌کش بیمارستان شهید گنجی برازجان در آینده‌ای نزدیک شاهد اجرایی شدن در اورژانس باشیم.
سرپرست بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان نیز ضمن تاکید به اجرایی شدند طرح کیس مد (مراقبت موردی) در اورژانس بیمارستان افزود: پرستاران بیمارستان شهید گنجی علی‌رغم مشکلات موجود توانایی لازم برای اجرای این طرح را دارند و باهمت و تلاش همه عزیزان ان‌شاءالله شاهد پیاده‌سازی این طرح در بخش اورژانس بیمارستان خواهیم بود و به‌تبع محاسن آن شامل حال همه بیماران، مراجعین محترم و همچنین همکاران پرستار خواهد شد.
دکتر امین آزاد فر همچنین اظهار امیدواری کرد: امید داریم در آینده نزدیک با راه‌اندازی درمانگاه و جداسازی بیماران سطح چهار و پنج (بیماران سرپایی) از بخش اورژانس بیمارستان، از بار مراجعین به اورژانس بیمارستان کاسته شده و با ایجاد تغییرات ساختاری و جداسازی قسمت‌های مختلف بیماران داخلی، ترومایی و قلبی - عروقی، زمینه‌ساز اجرای طرح کیس متد (مراقبت موردی) در بخش اورژانس باشیم.
مقرر شد تا انجام کامل تغییرات ساختاری و بهینه‌سازی شرایط اجرای طرح، با بومی‌سازی طرح کیس متد (مراقبت موردی)، به‌گونه‌ای اجرا شود که بخش زیادی از مزایای طرح حاصل گردد.
انتهای پیام/ ب.ا- ۴۰۸۰