عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

افزایش ۳۰ درصدی جمعیت سالمندان کشور تا سال ۲۰۵۰



در اولین سمینار حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان پردیس با اشاره به این که هم اکنون ۱۱.۲ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند مطرح شد که این آمار تا سال ۲۰۵۰ به ۳۰ درصد می‌رسد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از شبکه بهداشت و درمان پردیس، این سمینار به همت واحد بهداشت خانواده و آموزش و ارتقای سلامت  شبکه و با همکاری فرمانداری شهرستان برگزار شد.

در این سمینار که با حضور مسئولان شبکه بهداشت، نمایندگان کلیه اداره‌ها و سازمان‌های شهرستان برگزار شد، دکتر آسیائی مدیر شبکه ضمن بیان سخنانی بر لزوم اجرای قانون جوانی جمعیت تاکید کرد.

کاهش  نرخ رشد جمعیت و باروری کلی، تصویب قانون جوانی و جمعیت در مجلس و ابلاغ قانون به تمامی  اداره‌ها  برخی از موضوعات مطرح شده توسط وی بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان پردیس با اشاره به این که شهرستان پردیس، بسیار مهاجرپذیر است گفت: باید از سوی تمامی اداره‌ها و فرمانداری نگاه ویژه و حمایتی به ساکنان شهرستان در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین ساکی دبیر مجمع فعالان شهرستان نیز در این سمینار گفت: با توجه به این که سالخوردگی در کشور قطعی خواهد بود باید درخصوص افزایش جمعیت طی ۲۰ سال آینده با باز بودن پنجره جمعیتی اقدامات ویژه‌ای انجام پذیرد.

در ادامه سمینار دکتر قاسمی پژوهشگر تحولات جمعیت ایران و جهان گفت: کشور برای داشتن اقتصاد پویا، باید جوان باشد و نرخ رشد جمعیت مثبت باشد.

به گفته وی طبق آمار ارایه شده از سال ۹۴ حدود نیم میلیون تولد را سالانه از دست می‌دهیم و در حال حاضر ۱۱.۲ درصد سالمند داریم که با ادامه این روند در سال ۲۰۵۰ این رقم به ۳۰ درصد خواهد رسید.

دکتر قاسمی خاطرنشان کرد: سالمندی یعنی کاهش نیروی کار که افزایش هزینه‌های بهداشت و درمان را در پی خواهد داشت.

وی افزود: میانگین سنی جمعیت کشور در حال حاضر بالای ۳۵ سال است و در واقع کشور ما جوان نیست و باید قانون جوانی و جوانسازی جمعیت به طور  جدی اجرا شود.

براساس این گزارش در حاشیه سمینار مذکور توسط واحد آموزش و ارتقای سلامت شبکه بهداشت و درمان پردیس، کتاب و پوسترهایی با موضوعات حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بین شرکت کنندگان توزیع شد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع