عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور



مراسم تجلیل از دانشجویان برگزیده و افتخارآفرین دانشگاه در نخستین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حضور دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه و اعضای هیئت رییسه صبح امروز دوشنبه ۱۸ مهرماه در تالار شهیدبهشتی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ، دکتر زالی رییس دانشگاه ضمن تبریک به برگزیدگان این جشنواره کسب این دستاورد را موجب مسرت و افتخار دانشگاه برشمرد که در سایه سختکوشی و تلاش ستودنی دانشجویان ، رتبه‌ای درخشان در این رقابت فشرده ملی  حاصل شده است.

وی با اشاره به توفیقات کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه در سالهای اخیر گفت: این کمیته در یک مسیر مشخص بالندگی و توسعه عمیق کیفی و کمی در حرکت است و هر روز شاهد دستاوردهای درخشان آن هستیم.

دکتر زالی با اشاره به تاریخچه تشکیل کمیته پژوهشی دانشجویی در کشور یادآور شد که هسته اولیه کمیته تحقیقات دانشجویی در این دانشگاه شکل گرفت و پس از آن به تدریج به یک سازه ملی در کشور تبدیل شد.

وی موفقیتهای امروز را ماحصل سرمایه گذاری عمیق چندین ساله در یک بازه زمانی طولانی در دانشگاه برشمرد و  عناصر دانشجویی را بخش مهمی از زیربناهای انسانی موثر برای رسیدن به استانداردهای دانشگاه نسل سوم برشمرد.

رییس دانشگاه با اشاره به مشخصات دانشجویان در دانشگاه نسل سوم،  کمیته تحقیقات دانشجویی را یکی از بسترهای مناسب برای تحقق چند ساعتی بودن دانشجویان برشمرد و میزان فعالیتهای پژوهشی و فناورانه دانشجویان حوزه سلامت را یکی از معیارهای مهم ارزیابی در عرصه جهانی دانست.

وی خطاب به دانشجویان  خاطرنشان کرد:  تجربه نشان داده است دانشجویانی که در حوزه تحقیقات و پژوهش و فناوری توفیقات فراوانی دارند در آینده حرفه ای خود نیز موفق هستند.

به گفته رییس دانشگاه همه موسسات بین المللی جهانی تاکید دارند که دانشجویان حوزه سلامت باید از ابتدای تحصیل خود با حوزه پژوهش آشنا باشند .

وی دانشجویان حاضر در این مراسم را از پیشقراولان حوزه پژوهش دانشجویی برشمرد و بر ترویج این فرهنگ و ترغیب سایر دانشجویان به فعالیت در حوزه های پژوهشی و فناوری تاکید کرد .

دکتر زالی با اشاره به تغییرات پرشتاب علوم و تحقیقات در حوزه سلامت  به مباحث نوینی نظیر نرم افزارهای مبتنی بر واقعیت، واقعیت‌های مجازی، سلول‌های بنیادی، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، پروتئومیکس، ژنومیکس اشاره کرد که امروز خط مقدم تحقیقات در حوزه سلامت است.

رییس دانشگاه در ادامه تاکید کرد: دانشجویان علوم پزشکی امروزه باید مهارت حل مسئله را یاد بگیرند و با  مباحث و تکنولوژی های نوین موجود در این خصوص آشنا باشند.

وی ضمن حمایت از تحقیقات دانشجویی . با توجه به حرکت شتابانی که در حوزه شرکتهای دانش بنیان در دانشگاه در حال شکل گیری است ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد برگزاری رویداد فناوری‌های دانشجویی  منجر به تولید محصول در دانشگاه باشیم و دانشجویان را از عناصر رکین این شرکتهای دانش بنیان عنوان کرد.

دکتر زالی در خاتمه سخنان خود ضمن تقدیر از دانشجویان گفت : به شما دانشجویان و فرزندان برومند دانشگاه و مدال آوران ارزشمند افتخار می کنیم که امسال در تمام بخشهای هفت گانه این رقابت ملی درخشیده و درحوزه تحقیقات و فناوری گوی سبقت را از سایر دانشگاهها ربودید که این مایه افتخار و ستودنی است.

در این مراسم دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز با اشاره به درخشش دانشجویان دانشگاه در این جشنواره ملی از تلاش دانشجویان و اعضای کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه در این حوزه تقدیر کرد.

وی با اشاره به این که در جشنواره مذکور دانشجویان دانشگاه موفق به کسب رتبه برتر در تمام بخش‌های هفت گانه شدند،  حضور پررنگ دانشجویان دانشگاه در این همایش کشوری در اردبیل را مایه مباهات دانست.

دکتر سهراب وندی مدیر دانشجویی معاونت پژوهشی نیز ضمن بیان توضیحاتی در خصوص روند برگزاری جشنواره از تلاشهای دانشجویان و اعضای کمیته تحقیقات و حمایت های ریاست دانشگاه و معاونت تحقیقات و فناوری تقدیر کرد.

در خاتمه این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از برگزیدگان  این جشنواره ملی و اعضای کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه تقدیر شد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع