عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دشتی: همه سازمان‌ها و آحاد مردم باید در تحقق اهداف نظام سلامت مشارکت داشته باشند

حیدر منصوری در سومین جلسه شورای پیام‌گزاران سلامت این شهرستان گفت: مولفه‌های تاثیرگذار بر سلامت مردم و جامعه از قبیل سوانح و حوادث جاده‌ای، تغذیه ناسالم، عدم تحرک و عرضه مواد غذایی ناسالم که تهدیدکنندگان جدی برای سلامت عمومی می‌باشند باید موردتوجه جدی قرار گیرند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان دشتی افزود: مقوله سلامت تنها به گروه یا سازمان و جامعه خاصی مربوط نیست و همان‌گونه که اگر مشکلی در سلامت جامعه حادث شود همه افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد در زمینه حفظ سلامت جامعه نیز می‌بایست همه سازمان‌ها و آحاد مردم در راستای تحقق اهداف نظام سلامت مشارکت جدی داشته باشند.
وی تصریح کرد: تشکیل شوراهایی نظیر شورای پیام‌گزاران سلامت در راستای جلب مشارکت سازمان‌ها و مردم جهت همکاری با نظام سلامت در جهت اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها و گام نهادن در مسیر اجرای سیاست‌ها و تحقق اهداف این حوزه است.
وی افزود: همان‌گونه که وزارت بهداشت و درمان برای اجرای برنامه‌های خود در نقاط مختلف کشور ساختار شبکه‌های بهداشت و درمان را تعبیه کرده است این ساختار شبکه‌ای می‌بایست در همه ارکان جامعه برای مشارکت در امر سلامت شکل گیرد که مشارکت همه سازمان‌ها و گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد را می‌طلبد.

توفیقات خوبی در اجرای برنامه‌های بهداشتی با مشارکت مردم و سازمان‌های دیگر حاصل شده است


رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت جنبه اجتماعی سلامت گفت: وزارت بهداشت با بهره‌گیری از حداکثر امکانات خود می‌تواند نهایتاً ۲۵ درصد سلامت جامعه را تامین نماید و مابقی آن بر عهده مردم و دیگر سازمان‌ها و نهادها است.
مهندس پرویز احمدی گفت: هر کجا مردم و سازمان‌های مرتبط با سلامت پای‌کار آمده‌اند، شاهد توفیقات خوبی در اجرای برنامه‌های بهداشتی بوده‌ایم که نمونه بارز و ملموس آن پروسه مقابله و مدیریت بحران کرونا بود که بدون مشارکت مردم، گروه‌های جهادی و مذهبی، بسیجیان و سازمان‌های مردم‌نهاد به سرانجام نمی‌رسید.
وی با تاکید بر نقش اساسی مردم در تحقق اهداف سلامت افزود: عوامل مهمی به‌عنوان تهدیدکنندگان سلامت جامعه وجود دارند که مقابله و رفع آن‌ها به مشارکت مردم و تغییر سبک زندگی با مشارکت عمومی نیاز دارد.
در این جلسه با رای اعضا رضا ساجدی نسب معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دشتی به‌عنوان رئیس دوره‌ای شورای پیام‌گزاران سلامت این شهرستان انتخاب شد.
انتهای پیام/ م.ا ۳۰۴۰