عمومی | دانشگاه مازندران

کسب عنوان برتر دانشگاه مازندران در ۳ بخش جشنواره

شغل روابط عمومی و خبرنگاری، پرتنش و دارای استرس کاری ویژه ای است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر اسماعیل بایبوردی، قائم مقام اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که به عنوان سخنران ویژه درسومین جشنواره معرفی و تجلیل از روابط‌عمومی‌ها و خبرنگاران برتر دانشگاه ها و پارک علم و فن اوری منطقه دو کشور حضور داشت، گفت: روابط عمومی در ادارات و دانشگاه ها نقش ارزنده ای در افزایش اگاهی جامعه دارند.

دکتر بایبوردی با اشاره به  این که روابط عمومی ها باید مردمی باشند و ارتباط گسترده ای در جامعه داشته باشند افزود: داشتن سواد رسانه ای، حقوقی، سیاسی و روانشناسی و احترام به حقوق مردم از جمله شاخصه های یک روابط عمومی فعال است.

قائم مقام اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نقش قلم در جامعه اشاره و تصریح کرد: در احادیث و ایات قران خداوند به قلم سوگند یاد کرده و این نشان دهنده جایگاه رفیع قلم در پیشگاه الهی و همچنین در جامعه است.

دکتر بایبوردی ادامه داد: شغل روابط عمومی و خبرنگاری پرتنش و دارای استرس کاری ویژه ای است. نقش روابط عمومی فقط انتقال دهنده خبر سازمانی نیست، بلکه  انتقال دهنده اگاهی به جامعه علمی و مردم  است.

معاون اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برخورداری از زبان ادبیات رفتاری وحدت افرین از دیگر شاخص های روابط عمومی ها شمرده می شود همچنین ایجاد، تقویت وحدت و همدلی بین مردم و دولت و ایجاد حس امیدواری و همچنین انعکاس واقعیت ها از دیگر ظرفیت ها و شاخص های روابط عمومی ها است.

دکتر بایبوردی به ارتقا تکنولوژی ارتباطات اشاره و اذعان کرد: با بهره گیری از فناوری جدید ارتباطات و روابط عمومی الکترونیک می توان ارتباطات را گسترده تر کرد. روابط عمومی الکترونیک دارای ضعف ها و فقر مخصوص منابع علمی است.

معاون اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان اظهار کرد: برپایی چنین جشنواره هایی ارتباطات و انگیزه فعالیت های رسانه ای را بیشتر خواهد کرد.

پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها یکی از مخاطبان شعار سال هستند

دکتر مجید متقی طلب رییس پارک علم و فناوری گیلان در این مراسم با اشاره به این نکته که انچه که مهم است ایجاد تعامل بین مردم و مراکز تصمیم سازی و تصمیم‌ گیری است تا توسعه همه جانبه محقق شود، گفت: روابط عمومی ها و خبرنگاران در این زمینه نقش موثر و کارامد دارند.

دکتر متقی طلب با اشاره به نقش مهم روابط عمومی های پارک های علم و فناوری در کشور اظهار کرد: مسوولان روابط عمومی های این حوزه در اگاهی بخشی مدیران در زمینه فعالیت پارک های علم و فناوری در کشور و شناساندن محصولات دانش بنیانی که در بازار عرضه کرده و قابل استفاده است، نقش مهمی دارند.

رییس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "حمایت از کالای ایرانی" بیان کرد: پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها یکی از مخاطبان شعار سال هستند.

وی با اشاره به فرارسیدن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: روابط عمومی های پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها نیز می توانند با بیان دستاوردهای این حوزه ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این بخش نقش افرینی کنند.

وی در ادامه سخنانش ضمن قدردانی از خبرنگاران تصریح کرد: اصحاب رسانه یاوران اصلی ما در اطلاع رسانی دستاوردهای حوزه های دانشگاه و پارک های علم و فناوری هستند.

برگزاری این گونه جشنواره ها، باعث ایجاد رقابتی سالم بین خبرنگاران و روابط عمومی ها خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، سومین جشنواره معرفی و تجلیل از روابط‌ عمومی‌ها و خبرنگاران برتر منطقه دو کشور با حضور دکتر متقی طلب رییس پارک علم و فناوری استان گیلان، دکتر بایبوردی قائم مقام اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیران روابط‌ عمومی داتشگاه ها و پارک های علم و فناوری، کارشناسان و اصحاب رسانه های گروهی  منطقه دو کشور در سالن اجتماعات پارک علم و فن اوری گیلان برگزار شد.

براساس این گزارش، حسین یحیی زاده دبیر سومین جشنواره معرفی و تجلیل از روابط عمومی ها و خبرنگاران برتر منطقه دو کشور در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: برگزاری این گونه جشنواره ها، باعث ایجاد رقابتی سالم بین خبرنگاران و روابط عمومی ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۴۸ خبرنگار از استان های گیلان، مازندران و گلستان در این جشنواره شرکت داشته اند اظهار داشت: طبق فراخوان اعلام شده ۲۱۴ اثر در بخش های گزارش، تیتر، عکس، مصاحبه و گزارش ارسال شد که طبق کارشناسی های صورت گرفته از سوی داوران، ۲۳ برگزیده در این جشنواره انتخاب شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد رقابت سالم، هم‌افزایی و ارتباط بیشتر بین اصحاب رسانه و روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه دو کشور(گلستان، مازندران و گیلان) و ارتقای کیفی این فعالیت‌ها و همچنین زمینه‌سازی برای استانداردسازی فعالیت‌های روابط عمومی عنوان کرد.

یحیی زاده همچنین از کسب مقام برتر دانشگاه مازندران در ۳ بخش اصلی جشنواره خبر داده و افزود: این بخش ها شامل اطلاع رسانی، نظارت، برنامه ریزی و ارزیابی و در بخش ارتباطات(به صورت مشترک) می باشد.

لازم به یاداوری است که برگزاری شانزدهمین نشست تخصصی مدیران روابط‌ عمومی داتشگاه ها و پارک های علم و فناوری منطقه دو کشور و کارگاه اموزشی «روابط عمومی و ارتباط با صنعت»، از مهم ترین برنامه های این جشنواره بود.

در ضمن اسامی خبرنگاران برگزیده جشنواره به شرح ذیل می باشد:

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه های گروهی

تصاویر بیشتر