عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

ایمنی بیمار یک دغدغه جهانی در زمینه سلامت است



معاون درمان بیمارستان شهدای تجریش ایمنی بیمار را یک دغدغه جهانی در زمینه سلامت برشمرد .


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از بیمارستان شهدای تجریش، دکتر فاطمی معاون درمان بیمارستان شهدای تجریش ضمن گرامیداشت روزجهانی ایمنی بیمار  گفت: ایمنی بیمار یکی از اجزای مهم و حیاتی برای ارایه خدمات مراقبت سلامت با کیفیت است.

وی افزود: ایمنی بیمار یک دغدغه جهانی در زمینه سلامت است که بیماران را در عرصه های خدمات سلامت در کلیه کشورهای جهان اعم از توسعه یافته و یا در حال توسعه متاثر می‌سازد.

دکتر فاطمی در ادامه به بیان توضیحاتی درخصوص اهمیت مبحث ایمنی بیمار ، لزوم ترویج فرهنگ ایمنی در بین پرسنل و ارتقای کیفیت خدمات بیمارستان در سایه اجرای استانداردهای ایمنی بیمار پرداخت و با اشاره به مبحث ارتقای ایمنی بر مراقبت‌های مادر و نوزاد وگزارش دهی خطای پزشکی تاکید کرد.

به گفته وی فرایند ارتقای ایمنی بیمار از طریق استقرار فرهنگ ایمنی بیمار و ایجاد ساز وکارهای مناسب سازمانی امکان پذیر می شود و این امر موجب کاهش هزینه‌ها ، افزایش رضایت‌مندی در بین بیماران و ایجاد یک جامعه سالم خواهد شد.

در پایان مراسم  مذکور از تمامی دست اندرکارن حوزه ایمنی بیمار در این مرکز تقدیر شد.

براساس این گزارش مراسم بزرگداشت روز جهانی ایمنی بیمار با حضور دکتر فاطمیمعاون درمان بیمارستان، دانش پژوه مسئول هماهنگ کننده ایمنی بیمار مرکز و رابطان ایمنی بیمار هفتم مهر در بیمارستان شهدای تجریش برگزار شد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع