عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

ترافیک توانایی آمبولانس‌های اورژانس را برای رسیدن سریع به صحنه حادثه مختل می‌کند

دکتر سید حسین موسوی در مصاحبه با روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار داشت: بسیار مهم است که نیروهای امدادی به محل حادثه برای نجات جان بیماران و افراد آسیب‌دیده به‌موقع برسند.
سرپرست اورژانس ۱۱۵ بوشهر اظهار داشت: اورژانس در بعضی ماموریت‌ها، زیر ۶ دقیقه وقت دارد که یک نفر را نجات دهد یا از ناقص شدن عضوی برای یک‌عمر جلوگیری کند.
دکتر موسوی تاکید کرد: لازم است که تکنسین‌های اورژانس به‌وسیله آموزش صحیح از ابزار در اختیار، بتوانند در تراکم ترافیک برای بهبود خدمات اورژانس به محل حادثه در فرایند اعزام استفاده کنند.
وی به گام‌هایی مثل افزایش موتورلانس در پتانسیل ناوگان اورژانس اشاره و تصریح کرد: با توجه به زیرساخت بعضی خیابان‌ها و عدم امکان در نظر گرفتن ریل ویژه امداد، تکنسین‌های حاضر در محل مداوا موظف هستند با مرکز در ارتباط باشند و بااطلاع پیشین از وضعیت ازدحام ترافیک و انتخاب مسیر بهتر، به‌سوی محل حادثه پیش روی کنند که این کار می‌تواند سرعت عملکرد و کیفیت خدمات اورژانس را به طرز معناداری افزایش دهد.
سرپرست اورژانس ۱۱۵ بوشهر خاطرنشان کرد: بررسی آماری عبور و مرور آمبولانس از ترافیک در استان بوشهر و یک سری مقایسه‌های آماری در خصوص عبور آمبولانس و عبور مرور ماشین‌های امدادی، این نتیجه حاصل شد که مردم استان بوشهر از درک و شیوه‌ای مثبت تعامل برقرار می‌کنند.
دکتر موسوی افزود: در جهت بهبود عملکرد خدمات فوریت‌های پزشکی اورژانس استان باید تدبیر، برنامه‌ریزی، راه‌حل مناسب و حل چالش ترافیک در درازمدت برای نجات جان بیماران اندیشیده شود که علاوه بر بهبود خدمات اورژانس، تاثیرات مثبتی نیز بر ترافیک و شدت آن داشته باشد.
نشستی با حضور نماینده پلیس راهنمایی رانندگی، نماینده نیروی انتظامی، مسئول کارگروه بحران مدارس، مسئول پایگاه‌های اورژانس شهرستان بوشهر، مسئول ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی و مسئول آموزش اورژانس برای حل چالش رسیدن به‌موقع آمبولانس‌ها در تراکم ترافیک بازگشایی مدارس برگزار شد.

انتهای پیام/ ز.ن ۵۰۰۰۰