عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

بورد/ آزمون‌های بورد، تضمین کننده بار علمی گروه‌های تخصصی در دانشگاه‌ها



دبیر هیئت ممتحنه بورد تخصصی داخلی با اشاره به جایگاه علمی و اجتماعی افراد مورد قبول در آزمون‌های بورد در آینده، بر اهمیت کیفیت سوالات طراحی شده در آزمون بورد تاکید کرد.

دکتر خدیجه مخدومی دبیر هیئت ممتحنه بورد تخصصی داخلی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،  با تاکید بر ضرورت توجه به سطح سوالات طراحی شده در آزمون، عنوان کرد: افراد دارای دانشنامه تخصصی، در آینده ممکن است به عضویت هیئت علمی دانشگاه‌ها درآیند و تربیت دستیاران را بر عهده بگیرند یا برای شرکت در دوره‌های فوق تخصص اقدام کنند. از طرفی این افراد جایگزین اساتید بازنشسته و پیشکسوت می‌شوند و بار علمی گروه‌های تخصصی را بر دوش می‌کشند، از همین رو این آزمون باید در بالاترین کیفیت و بهترین شرایط برگزار شود.
در خصوص شرایط برگزاری فرایند طراحی سوالات آزمون بورد در سال جاری عنوان کرد: با توجه به گروه‌بندی رشته‌ها در روزهای مختلف، تراکم جمعیت حاضر در جلسات طراحی سوال کاهش داشته و این موضوع منجر به سرعت بخشیدن در انجام فعالیت‌ها، به ویژه امور نرم افزاری شده است.
وی در ادامه از گسترش فضای اختصاص یافته به گروه تخصص داخلی و توجه بیشتر دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی به این موضوع در این دوره خبر داد و افزود: در این دوره از آزمون تعداد اتاق‌ها و سیستم های کامپیوتری اختصاص یافته به گروه قابل قبول است.
دکتر مخدومی در خصوص نحوه برگزاری آزمون شفاهی بورد تخصصی داخلی، اظهار کرد: این آزمون همچون دوره های گذشته به صورت کامپیوتری برگزار می شود. البته در دوره های پیشین اشکالات شبکه ای مسائلی را به همراه داشت که امیدواریم در سال جاری موانع رفع شود.
به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، تمام اعضای هیئت بورد تخصصی داخلی برای طراحی سوالات آزمون شفاهی بورد تخصص نیز حضور دارند و درخواست گروه، برگزاری این بخش از آزمون در یک یا ۲ نوبت است که این موضوع بستگی به تصمیم دبیرخانه دارد.
دبیرهیئت بورد تخصصی داخلی با اشاره به اهمیت توجه به نظر اساتید گروه در اعلام نتیجه بورد توسط دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی، اظهار کرد: بهتر است هیئت بورد تخصصی در سایر فرآیندها نظیر تعیین حد نصاب نمرات قبولی و تعداد نفرات قبولی نیز نقش و از آنالیز سوالات اطلاع داشته باشند تا برای سال‌های بعد در جهت ارتقای کیفیت طراحی سوالات تلاش شود.
انتهای پیام/
کد خبرنگار: ۷۷۰۲ ی.ق