عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: تشکیل و برقراری مستمر شورای فرهنگی در شبکه‌ها و بیمارستان‌ها ضروری است/ حضور روحانیون در دانشگاه موجب ارتقای کارهای فرهنگی می‌شود

دکتر حسین قائدی در نشست با روحانیون و اعضای ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: شناخت ظرفیت‌ها و نیازهای دانشگاه بر اساس اقتضائات کلی و تدوین برنامه‌های مناسب و موثر نسبت به هر یک با عنایت به تفاهم‌نامه وزارت بهداشت که ابلاغ‌شده در حال انجام است.
وی تصریح کرد: ظرفیت‌های زیادی در دانشگاه وجود دارد، بخصوص حضور روحانیون آگاه، باتجربه و خوش‌فکر در سطح دانشگاه سرمایه‌ای است که می‌تواند در رسالت کار فرهنگی و دینی موثر باشد.

نقش خانواده‌ها در ترویج فرهنگ نماز


دبیر ستاد اقامه نماز و امور مساجد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: یکی از بهترین‌های راهکارهای کاهش ناهنجاری‌های موجود در جامعه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نماز است و در این راستا نقش خانواده‌ها در ترویج فرهنگ نماز بی‌بدیل است.

لزوم گسترش برنامه‌های فرهنگی بین دانشجویان


حجت الاسلام مجتبی احمدی با تاکید بر لزوم گسترش برنامه‌های فرهنگی بین دانشجویان اظهار داشت: اهمیت هم‌افزایی در حوزه فعالیت‌هایی پیرامون نماز، گسترش برنامه‌های فرهنگی به‌ویژه در بین دانشجویان بهره‌گیری از ظرفیت فعالان فرهنگی را از جمله مواردی یاد کرد که در ترویج اقامه نماز موثر است.
وی تصریح کرد: در این نشست ضمن تبادل دیدگاه‌ها و بحث و گفت‌وگو در مورد شرایط و وضعیت موجود اقامه نمازهای جماعت در سطح دانشگاه و همچنین گزارش دهی سرگروه‌های ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مطالباتی از جمله برگزاری جلسات ستاد اقامه نماز در همه شبکه‌ها و بیمارستان‌ها طبق آئین‌نامه مصوب حداقل ماهی یک‌بار مورد تاکید قرار گرفت.
دبیر ستاد اقامه نماز و امور مساجد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظافه کرد: دوره آموزشی ائمه جماعات در سطح استان هر فصل یک‌بار به میزبانی شبکه‌ها و بیمارستان‌ها با سرفصل‌هایی که از طرف مرکز اقامه نماز نهاد ابلاغ می‌شود، باید برگزار شود.
حجت الاسلام احمدی ادامه داد: کارشناسان ستاد دارای تخصص در امور دینی و فرهنگی هستند و ستاد قصد دارد تخصص مشاوره و خانواده را نیز به تخصص کارشناسان خود اضافه نماید.
انتهای پیام /م.غ ۱۰۲۳