عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

جلسه پیشگیری از اپیدمی کرونا پس از پیاده روی اربعین حسینی(ع)

این نشست با حضور دکتر محمدی رییس دانشگاه ، دکتر سوری استاد اپیدمیو لوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا،دکتر صوفیوند معاون درمان، دکتر رفیعی رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه و نمایندگان معاونت های درمان و بهداشتی دانشگاه در سالن جلسات دانشگاه تشکیل شد.
در این جلسه مقرر شد برای کنترل اپیدمی واکسیناسیون گروه های پر خطر  از جمله سالمندان و افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند طی دو هفته آینده با جدیت بیشتری انجام شود.
مشکل قرنطینه و فضای قرنطینه برای بیمارانی که از مرزهای غربی استان وارد کشور می شوند از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
آموزش موکب داران در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از  ماسک، استفاده از بیمارستان های صحرایی نیروی زمینی ارتش و سپاه و پیشگیری از گرمازدگی زایران  از دیگر موارد مورد بحث در این نشست بود.
گفتنی است دکتر حمید سوری استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو قرار گاه عملیاتی مبارزه با کرونا امروز با همراهی نمایندگان معاونت بهداشتی دانشگاه ، ضمن بازدید از قصرشیرین، مرز خسروی ، پرویزخان و شهرستانهای مسیر پیاده روی اربعین ، از نزدیک به بررسی نکات و اقدامات انجام شده و مشکلات پرداختند.