عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

اعزام تیم‌های درمانی استان بوشهر به مراسم اربعین حسینی

دکتر حسن ملکی‌زاده در نشست با مسئولان کانون‌های بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر اظهار داشت: در اربعین حسینی یک‌شور و شعور و نشاط عظیمی در کشور راه می‌افتد.
وی تصریح کرد: آنان که عاشق ابی‌عبدالله (ع) هستند در مسیر اربعین هرچه در توان دارند انجام می‌دهند تا بتوانند خدمتی به ابی‌عبدالله کرده باشند.
دکتر ملکی‌زاده اضافه کرد: حج اصل اول توحیدی ماست که با همه این احوال جمعیت آن بسیار کمتر از جمعیت اربعین است
وی افزود: در اربعین حسینی خیرین و مردم پشت‌صحنه هستند و دولت‌ها نقش هماهنگ‌کننده دارند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به پیاده‌روی اربعین حسینی بیان کرد: در برنامه افتخارآفرین عالم تشیع که درواقع چتر پربرکتی است از اجتماع آحاد شیعیان دنیا، همه دستگاه‌های دولتی، حقیقی و حقوقی موظف هستند در این امر عظیم فرهنگی مشارکت کنند.
دکتر ملکی‌زاده با اشاره به اقشار مختلف سپاه کشور بیان داشت: بسیج جامعه پزشکی و بسیج دانشجویی پرنمودترین قشر بسیج است که ویترین خدمات بسیجیان در حوزه سپاه هستند.
وی بابیان اینکه کمتر قشری از اقشار سپاه است که شاکله آن خلاصه‌شده باشد در یک دستگاه اجرایی، افزود: قشر بسیج جامعه پزشکی بیش از ۹۵ درصد در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مجموعه‌های وابسته به وزارت هستند به‌جز تعداد معدودی که در وزارت رفاه یا بهداشت و درمان صنعت نفت مشغول به کارند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشک بوشهر با اشاره به داوطلبین شرکت در تیم‌های درمانی اربعین حسینی، تاکید کرد: اولین کار این است که تمام دستگاه‌ها، ادارات، بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان ما موظف خواهند بود با حفظ پر کردن جای عزیزان داوطلب حتما هماهنگی لازم را برای سفر و استقرار دوستان داوطلب انجام دهند و این سفر برای آنها ماموریت ابلاغ شده و مرخصی تلقی نگردد.
وی تصریح کرد: ما هرآنچه که می‌توانیم کارهای پشتیبانی آنها را انجام می‌دهیم و حداکثر توانمان را می‌گذاریم تا استان نمادین پرافتخار این مجموعه باشیم.
رییس بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر نیز گفت: مهم‌ترین سرمایه ما نیروی انسانی پای‌کار است که خوشبختانه وقتی بحث اربعین مطرح هست تعداد قابل‌توجهی از همکاران ما به دلیل علاقه خاصی که به این مراسم دارند اعلام آمادگی می‌کنند.
دکتر مرادعلی فولادوند اضافه کرد: سال‌های گذشته بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر یک درمانگاه به‌صورت تجمعی در مسیر کربلا بنا می‌کرد و چون یک درمانگاه بود همه نیروها را تجمیع می‌کردیم و داروها و تجهیزات را یا خودمان تهیه می‌کردیم یا از هلال‌احمر کمک می‌گرفتیم و چون یکجا بود تحت کنترل بود.
وی افزود: امسال هر دو یا سه شهرستان را ادغام کرده یک درمانگاه تشکیل می‌دهیم.
جانشین فرماندهی سپاه امام صادق (ع) بوشهر نیز اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی از اقشار نمونه ۲۲ قشر سپاه است هم به لحاظ ماهیت و هم نوع کار.
سردار عبدالرضا دشتی اضافه کرد: حضور پزشک در مراسم اربعین بسیار ارزشمند است، یک کار تخصصی است و نیاز مردم است.
وی گفت: امسال پیش‌بینی ۵ میلیون زائر از ایران شده است ضمن اینکه در مسیر از کشورهای دیگری مانند افغانستان و پاکستان نیز زائرانی هستند که ممکن است به خدمات درمانی نیاز پیدا کنند.
در این نشست که به‌منظور هماهنگی برای اعزام تیم‌های درمانی به مراسم اربعین حسینی صورت گرفت، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، جانشین فرماندهی سپاه امام صادق (ع)، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر و مسئولان کانون‌های بسیج جامعه پزشکی استان حضور داشتند.


انتهای پیام/ س.م ۱۰۲۱