عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

ارزش اخروی کارکنان حوزه سلامت باارزش کار انبیا مقایسه می‌شود

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر الهی پارسا افزود: هریک از شما سربازان اسلام بوده و می‌بایست نقش پیغمبر گونه خود را ایفا کنید و طبق حدیثی از پیامبر که فرمودند هرکسی که بالای سر مریض باشد و از آن‌ها مراقبت کند خداوند آن‌ها را با ابراهیم خلیل‌الله محشور کرده و باید به این مقام افتخار کرد.
این مدرس حوزه و دانشگاه در خصوص اهمیت مقام کارکنان حوزه سلامت افزود : علامه طباطبایی پس از عمری مجاهدت در حوزه فلسفه ، فقه ، اصول و رجال ، تفسیر و ... و بعد از پایان کتاب المیزان بیان داشت حاضرم ثواب تمام مجاهدت‌ها و شب‌زنده‌داری‌هایم را با یک‌شب بیدار ماندن شما مدافعان سلامت بر بالین یک بیمار معاوضه نمایم.
او بیان داشت : اگر شما مدافعان سلامت ازنظر روانی و جسمی سالم نباشید قطعاً جامعه به مخاطره می‌افتد و سلامتی شما نیز درگرو سلامت روانی و اجتماعی اعضای خانواده است تا این مشکلات به اجتماع کشیده نشود.
دکتر الهی پارسا توضیح داد: شروع سلامتی به خانواده برمی‌گردد زیرا خانواده با ازدواج دو نفر شروع‌شده و به‌تدریج، با تولّد فرزندان گسترش می‌یابد. بنابراین نیاز است در کنار فعالیت‌های بیرون از منزل، اهمیت ویژه‌ای به فضای درون خانواده داده شود که این مهم بااهمیت دادن به مطالعه و بهبود قدرت ارتباطی خود با اعضای خانواده محقق می‌شود.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر ارائه مشاوره صحیح و علمی به خانواده‌ها را یکی از مهم‌ترین ابزارهای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست و تصریح کرد: لازم است از همه ظرفیت‌های معنوی، مادی و فرهنگی خود در این زمینه استفاده کنیم و شهرستان بوشهر می‌تواند با توجه به پرسنل جوان و تحصیل‌کرده خود در کشور نقش موثری ایفا کند.
حمید حبیبی نیا بابیان اینکه بسیاری از زوج‌های جوان خواستار فرزند آوری هستند ولی زمینه‌های آن برایشان فراهم نیست گفت: در حوزه اجتماعی و پیشگیری از طلاق هم باید اقدامات جدی به‌خصوص در چارچوب فرهنگ‌سازی عمومی انجام شود تا شاهد قوام نهاد خانواده و در ادامه فرزند آوری و افزایش جمعیت باشیم.
وی در خصوص آخرین وضعیت جمعیتی کشور گفت: در حال حاضر ما با یک بحران سالخوردگی جمعیت در کشور روبه‌رو هستیم و زمان زیادی هم برای مقابله با آن نداریم.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان داشت: البته این کار با اجبار و اصرار صورت نخواهد گرفت، بلکه باید زمینه برای فرزند آوری بیشتر برای خانواده‌ها ازجمله در بحث اقتصادی، رفاهی، بهداشتی و درمانی فراهم شود.
انتهای پیام/ ا.س-۳۰۰۰