عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: ساختمان پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای قلعه سفید دشتستان توسط خیر سلامت احداث می‌شود

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، دکتر حیدر عزیز نژاد گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قدردان خیرین در حوزه سلامت است و مشاوره و راهنمایی‌های ما به خیرین باید به به‌منظور هدفمند کردن خیرین در جهت ارائه خدمات بهینه به مردم باشد.
دکتر عزیز نژاد تاکید کرد: مدیریت و هنرمندی هدایت خیرین بر عهده مدیران بخش حوزه بهداشت و درمان است، به‌طوری‌که منجر به رفع نیاز مردم در حوزه درمان شود.
وی تصریح کرد: دفتر فنی دانشگاه به‌عنوان ناظر پروژه‌ها ایمنی ساختمان وظیفه بررسی و تایید پروژه‌ها را بر عهده دارد و همچنین نظارت و رعایت قوانین توسط دفتر فنی دانشگاه در ساخت‌وسازهای حوزه سلامت الزامی است و این سازه‌ها باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که ضمن مستحکم بودن بیشترین بازدهی و خدمات‌رسانی را به مردم ارائه دهند.
دکتر عزیز نژاد بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در جذب خیرین موفق بوده است، ولی با توجه به نیاز مردم مناطق مختلف استان به خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب به‌خصوص در مناطق دور از دسترس، تمرکز ما بر جذب خیرین باید بیشتر شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: خیرین می‌توانند از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به بانک اطلاعاتی پروژه‌های مورد نیاز دانشگاه دسترسی پیدا کرده و داوطلبانه انتخاب و اقدام نمایند.
رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های خیرین در حوزه سلامت استان، بیان کرد: اقدامات خیرین باید در رسانه‌های جمعی و فضای مجازی بیان و در حوزه سلامت فرهنگ‌سازی شود.
دکتر عیسی صفوی تاکید کرد: ما باید زمینه را برای کار خیرین تسهیل نماییم و دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی ناظر بر پروژه‌های خیر ساز است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر نیز گفت: شهرستان دشتستان دومین شهرستان پرجمعیت استان است و دارای ۳ پایگاه شهری و ۷ پایگاه اورژانس جاده‌ای است.
دکتر عبدالرحیم دادجو بیان کرد: پایگاه اورژانس قلعه سفید با توجه به موقعیت، ورودی استان فارس به استان بوشهر است و از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱ پایگاه در استان در کانکس مستقر می‌باشند که ۲ پایگاه آن در شهرستان دشتستان (قلعه سفید و بوشکان) است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز گفت: مهندس عمرانی از خیرین سلامت، اهل شهر شبانکاره دشتستان است و کمک‌های خیرخواهانه‌ای در زمینه‌های مذهبی، آموزشی و درمانی به شهرستان بخصوص در شرایط سخت کرونایی کمک‌های بزرگی به حوزه سلامت شهرستان کرده‌اند.
خویشدوست تصریح کرد: کمک‌های این خیر در تجهیز آزمایشگاه کرونا، بستر درمان حسینیه اعظم و خرید دستگاه ماموگرافی قابل‌تقدیر است و در حال حاضر اقدام به ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای قلعه سفید کرده است.
انتهای پیام/ س.غ ۳۰۳۰