عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار شهرستان دیلم: کشور وارد پیک هفتم بیماری کرونا شده است / تزریق دوزهای سوم و یادآور واکسن بسیار ضروری است

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم، ناصر کشاورزی در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان، با اشاره به اهمیت بالای تزریق واکسن در مقابله با بیماری کرونا گفت: در تزریق دوز اول و دوم واکسن کرونا بسیار موفق بوده‌ایم و تا حد بسیار زیادی توانستیم این بیماری را کنترل کنیم.
فرماندار دیلم بیان کرد: اکنون که وارد پیک هفتم بیماری کرونا شده‌ایم تزریق دوزهای سوم و یادآور کرونا بسیار اهمیت دارد و می‌تواند مانع از همه‌گیری بیشتر کرونا در این پیک شود.
کشاورزی ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین (ع) ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان اکنون در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد برای پیشگیری از افزایش آمار مبتلایان شهرستان، شایسته است هیئت مذهبی و دسته‌جات عزاداری در برگزاری مراسمات خود به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ویژه‌ای ورزند.
وی افزود: کادر درمان برای مقابله با این بیماری زحمت‌های زیادی کشیدند و در پیک‌های کرونا روزهای بسیار سختی را سپری کردند نباید اجازه دهیم مجدداً آن روزها تکرار شود و با توجه به و افزایش آمار ابتلایان به این بیماری با تزریق دوزهای یادآور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم از جان خود و اطرافیانمان مراقبت کنیم و هم یاری گر کادر پرتلاش درمان باشیم.
رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان دیلم گفت: می‌بایست تاثیر و اهمیت تزریق واکسن کرونا و دریافت دوز یادآور برای افکار عمومی تبیین شود و در این راستا تمامی ادارات با شبکه بهداشت و درمان در جهت انجام تبلیغات و تبیین تزریق واکسن همکاری‌های لازم را داشته باشند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم نیز گفت: آمار مبتلایان به کووید ۱۹ و موارد بستری در بیمارستان دیلم رو به افزایش است.
هادی جوانبخت عنوان کرد: دیلم پس از مدت‌ها که از لحاظ رنگ‌بندی در وضعیت آبی به سر می‌برد، امروز با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا به وضعیت زرد رسیده است.
وی با اشاره به اینکه مراجعه مردم در تزریق نوبت اول و دوم واکسن مطلوب بوده است، گفت: متاسفانه علیرغم استقبال چشمگیر مردم در ماه‌های آغازین اجرای واکسیناسیون، شهروندان ما نسبت به دریافت نوبت سوم و دوز یادآور واکسن خود کمرنگ ظاهر شده‌اند که این موضوع می‌تواند خطراتی جدی را ایجاد کند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم اضافه کرد: از ابتدای تیرماه تا هفته چهارم، روند مبتلایان و بستری‌ها در دیلم افزایشی بوده که همین مسئله موجب نگرانی شده است.
جوانبخت ضمن تاکید جهت مراجعه شهروندان به مراکز واکسیناسیون و دریافت دوز یادآور واکسن خود، بیان کرد: ما رسماً وارد پیک هفتم بیماری کرونا شده‌ایم و شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دوز یادآور واکسن، جدیت لازم را به خرج دهند
انتهای پیام/ م.ب-۰۶۰۳