عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

کسب رتبه الف مجله «کارافن» از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

برگ زرینی دیگر بر افتخارات دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:

مقارن با آخرین روز از هفته ملی مهارت، با اعلام وزارت عتف «مجله علمی پژوهشی کارآفن (اولین و تنها مجله مهارتی در حوزه دانشگاهی کشور)» در ارزیابی ۱۴۰۰ کمیسیون نشریات وزارت علوم، مفتخر به کسب «رتبه الف» گردید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی دانشگاه، پس از ارزیابی‌های صورت‌گرفته از سوی «دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی و کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» در سال ۱۴۰۰، نشریه علمی پژوهشی کارآفن موفق به اخذ رتبه الف گردید.

همچنین مجله علمی پژوهشی کارافن بر اساس آخرین اعلام ضرایب تاثیر نشریات (IF) دانشگاهی توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC، برای اولین بار موفق به کسب ضریب تاثیر۰.۲۸۱ و رتبه Q۲ شده است.

گفتنی است فصلنامه‌ علمی پژوهشی «کارافن» به صورت دسترسی آزاد و رایگان به تمام متن مقالات از پاییز ۱۳۸۲ و با هدف تبدیل ایده و نظر به عمل، توسعه فناوری و دانش کاربردی، تولید سوال برای تحقیقات بنیادی و... در حوزه‌ی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به صاحب امتیازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۲/۰۴/۳۰ موفق به اخذ مجوز علمی به شماره ۳/۱۸/۶۰۸۳۷ از کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.