عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

برگزاری کارگاه اخلاق بندگی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مدرس حوزه علمیه خواهران بوشهر در این کارگاه که مصادف با روز عفاف و حجاب برگزار شد گفت: طبق آیات سوره احزاب در قرآن کریم حجاب یک تکلیف به حق الهی است وحق شخصی نبوده که زن و مرد هر طور بخواهند در مورد آن تصمیم‌گیری کنند و در جامعه ظاهر شوند.
استاد فاطمه یوسفی افزود: موضوع حجاب فقط با آمدن اسلام برای بشریت به ارمغان نیامده بلکه از ابتدای خلقت بشر به طور ذاتی و فطری میل به پوشیدگی برای زن و مرد وجود داشته و در همه مذاهب برای این واجب الهی، قوانینی وضع شده است.
وی با اشاره به آیات ۳۱ سوره نور و ۵۹ سوره احزاب در خصوص حجاب زنان خاطر نشان‌کرد: خداوند به پیامبر می فرماید به زنان ابلاغ کن اگر می‌خواهند فعالیت اجتماعی داشته باشند چادر و جلباب(روسریی که از سر تا پشت پا را می‌پوشاند) بر تن کنند و این آیه ثابت می‌کند که نگرش اسلام، برای حضور فعال زن در صحنه اجتماعی است به شرطی که بر این نگرش استوار بماند.
مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه شناخت بهتر زن با قرار گرفتن در پوشش مد نظر قرآن اتفاق میافتد، اظهار داشت: در جامعه امروزی بیشتر کسانی که درگیر ناهنجاری‌های اجتماعی و آسیب‌های رفتاری از ناحیه برخی افراد شرور قرار می‌گیرند، از گروه مردان و زنانی هستندکه در مساله حجاب کوتاهی کرده و دستورات الهی را نادیده می‌گیرند، در صورتی که کمتر شاهد چنین برخوردی نسبت به زنان مومن هستیم.
یوسفی افزود: در آیه ۳۱ سوره نور، خداوند زنان را به استفاده از مقنعه قرآنی توصیه کرده است که گردن، سینه و بازوان آنها را می‌پوشاند و از آن به خُمُر تعبیر شده است.
مدرس حوزه علمیه خواهران خاطر نشان‌کرد: طرز نگاه، راه رفتن و صحبت کردن با مرد از مصداق‌های حجاب رفتاری است و استفاده از چادر و روسری و پوشاندن موی سر در آیه ۵۹ سوره احزاب اشاره شده است که منافاتی با آزادی زن ندارد و همه ملزم به رعایت آن هستند./۱۰۲۴