عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

کارشناس ایدز معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: انجامِ آزمایش‌های تشخیصی اچ.آی.وی رایگان و بدون ذکر مشخصات!

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، فاطمه برنجن در نشستی که برای پنجمین برنامه ملی استراتژیک کنترل عفونت اچ.آی.وی برگزار شد اظهار داشت: مراقبت‌های لازم به صورت رایگان و کاملاً محرمانه انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: برای تشخیص به‌هنگام بیماران آلوده به اچ.آی.وی، افراد می‌توانند به مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری و مراکز خدمات جامع سلامت برای انجام تست اچ.آی.وی مراجعه کنند.
برنجن تاکید کرد: مراجعه‌کنندگان ضرورتی به ذکر مشخصات خود (نام و نام خانوادگی) ندارند و هیچ مدارک شناسایی برای ارائهٔ خدمت الزامی نیست.
کارشناس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همچنین به منظور پیشگیری از انتقال آلودگی از مادر به نوزاد، تمام زنان باردار از نظر اچ.آی.وی بررسی می‌شوند تا در صورت نیاز با درمان به‌موقع، از آلوده شدن نوزاد پیشگیری شود.
برنجن درباره هدف این نشست گفت: رویکرد نوینِ آموزش ایدز با هدف یکسان‌سازی و بیانِ ساده آموزش‌ها به منظور ارتقاء آگاهی عموم مورد آموزش قرار گرفت.
وی ادامه داد: همچنین مشاوره قبل از انجام تست اچ.آی.وی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است؛ و طی مشاوره، مراجعه‌کننده ضمن دریافت اطلاعات لازم، آمادگیِ نحوه برخورد با نتیجه آزمایش را نیز کسب می‌کند.
پنجمین برنامه ملی استراتژیک کنترل عفونت اچ.آی.وی ۵ هدف نهایی، ۱۲ هدف بینابینی، ۱۲ استراتژی و ۲۵۹ هدف اختصاصی دارد.
محوریت اصلی برنامه پنجم، انقلابِ کیفیت و تمرکز بر ارتقاء «پیشگیری» و «تشخیص» است که این هدف زمانی محقق می‌شود که مردم خودشان به مراکز ارائه خدمات مراجعه کنند و با اعتماد و اطمینان به کارکنان مجرب تحت آموزش، مشاوره و انجام تست قرار گیرند.
انتهای پیام/ م.ب ۲۰۲۰