عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: بیش از ۹۰ درصد خدمات درمانی تخصصی در استان با تعرفه دولتی و به صورت مطلوب به مردم ارائه می‌شود

دکتر حسن ملکی‌زاده در نشست با رییس کل و مدیران دادگستری استان افزود: حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر باعث افتخار ما بوده زیرا بروزترین خدمات را در بهترین سطح به هم استان های عزیز ارائه می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از بخش‌های اساسی که ویترین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر محسوب می شود حوزه درمان (بیمارستان و مراکز درمانی) است که بیشترین خدمت را به مردم ارائه داده و باید بیش از پیش به این بخش توجه شود.
دکتر ملکی‌زاده یادآور شد: در حال حاضر اختصاص تخت های بیمارستانی ما به ازای جمعیت محاسبه می شود که باید به دلیل موقعیت خاص مرزی، نظامی و اقتصادی استان به صورت ویژه دیده شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: ممکن است برخی از مردم بر این باور باشند که فعالیت دانشگاه علوم پزشکی صرفا آموزش بوده که دیدگاهی اشتباه است. این تنها بخشی از فعالیت دانشگاه بوده و معاونت آموزشی یکی از حساس‌ترین بخش های آن محسوب می شود زیرا همزمان آموزش و خدمت را ارائه می‌دهد.
وی اظهار داشت: وجود ۲۲۶ عضو هیات علمی و ۲۳۰۰ دانشجو نشان از اهمیت و بزرگی مجموعه آموزشی این دانشگاه است.

نگاه دولت تعالی و ارتقا در حوزه شبکه های بهداشتی درمانی است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نگاه دولت، تعالی و ارتقا در حوزه شبکه‌های بهداشتی درمانی بوده و تمام توان خود را صرف تقویت این حوزه خواهد کرد.
وی تصریح کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از معدود دستگاه‌هایی است که در تمامی نقاط استان و حتی در کوچکترین روستاها هم نماینده خدمتی داشته آن هم نماینده‌ای که نماد خدمت در حوزه سلامت است.
دکتر ملکی‌زاده گفت: به دلیل مسائل اقتصادی حاکم بر استان بوشهر و وجود شرکت های عظیم پارس جنوبی در عسلویه نیاز به تقویت زیر ساخت های بهداشتی و درمانی داریم که برای مرتفع کردن این مشکل با وزارت بهداشت مذاکره کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم این حوزه را تقویت کنیم.
وی افزود: حوزه غذا و دارو یک حوزه بسیار حساس است که با سلامت و امنیت غذا و دارو سروکار داشته و نظارت بر شرکت های دارویی، داروخانه ها، مواد غذایی ورودی به استان، نمونه گیری و کنترل مواد غذایی ورودی در گمرکات استان و ... از جمله فعالیت های مهم این معاونت است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه این دانشگاه حدود ۸ هزار نفر پرسنل دارد گفت: از دیگر بخش‌های مهم مجموعه، اورژانس ها ( جاده ای، شهری و هوایی) هستند که به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمت هستند.
در این نشست اعضا هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی، رییس کل و معاونین دادگستری استان، رییس حوزه ریاست دانشگاه، سرپرست مدیریت بازرسی، سرپرست مدیریت حراست و مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه حضور داشتند.

انتهای پیام/ م.ف۱۰۲۴