عمومی | دانشگاه تهران

در نشست جمعی از روسای دانشگاه‌ها با شهردار تهران چه گذشت؟ / پاسخ دکتر زاکانی به درخواست روسای دانشگاه‌ها برای حل مشکل مسکن اساتید جوان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، درخواست روسای دانشگاه‌ها از شهردار تهران برای حمایت از اعضای هیات علمی جوان در زمینه مسکن، موضوع محوری جلسه روسا با شهردار پایتخت بود که تقریباً همه روسای دانشگاه‌های بزرگ شهر تهران درباره آن صحبت کردند.

دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، دکتر سعدالله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس، دکتر فریده حق بین رئیس دانشگاه الزهرا (س)، دکتر حسین هرسیچ رئیس دانشگاه اصفهان، دکتر حسن کریمی رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دکتر محمد موذنی رئیس دانشگاه شیراز، دکتر احد ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر صفر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز در این نشست حضور داشتند.

دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در دیدار روسای دانشگاه‌های بزرگ با شهردار تهران، خطاب به دکتر زاکانی گفت: رویکرد جهادی و علمی که در شهرداری تهران دارید برای شهر تهران و فضای دانشگاهی بسیار مفید و موثر بوده است.

وی افزود: در سخن و عمل دکتر زاکانی می‌بینیم که اقدامات شهردار تهران در دوره جاری متناسب با ماموریت‌های دانشگاه است که از جمله آن می‌توان به ایجاد ناحیه‌های نوآوری در تهران اشاره کرد که امور آن به ابتکار دکتر زاکانی پیش می‌رود. از این رو امیدواریم شاهد شراکت استراتژیک دانشگاه‌ها با شهرداری باشیم.

رئیس دانشگاه تهران، مهمترین مسئله در زمینه تامین مسکن اعضای هیئت علمی را مسئله زمین عنوان کرد و خواستار تسهیلات شهرداری برای تامین مسکن اساتید بویژه برای اساتید جوان شد.

دکتر جلیلی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز با بیان اینکه بحث مسکن اعضای هیات علمی جوان خیلی مسئله مهمی شده است، خواستار پشتیبانی مدیریت شهری از دانشگاه‌ها در این حوزه شد. رئیس دانشگاه صنعتی شریف همچنین کمک به ساخت خوابگاه‌های متاهلی را از دیگر انتظارات خود از شهردار تهران عنوان کرد.

دکتر نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز خطاب به دکتر زاکانی عنوان کرد: چهار – پنج هکتار زمین برای احداث منزل اساتید جوان اختصاص دهید و یک یادگاری از دوره شهرداری‌تان به جا بگذارید تا در آینده، کمک به احداث مجتمع‌های مسکونی برای اساتید جوان، یک یادگاری از دوران شهرداری شما شود.

دکتر معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز با بیان اینکه «بحث مسکن استادان از مشکلات جدی ماست»، خطاب به شهردار تهران خواستار تخصیص مکانی مناسب برای استقرار پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی شد.

دکتر کریمی، رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دکتر حق‌بین رئیس دانشگاه الزهرا (س) و دکتر جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز به قدمت بالای ساختمان‌ها و ابنیه این دانشگاه‌ها اشاره کرده و بر ضرورت کمک به بحث مقاوم‌سازی و نوسازی ساختمان‌های دانشگاهی تاکید کردند.

دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس نیز با بیان اینکه «دکتر زاکانی، شهرداری عالم و آگاه و دلسوز و دانش‌دوست است» خواستار پشتیبانی شهردار برای تامین مسکن اعضای هیئت علمی جوان شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر علیرضا زاکانی نیز امروز سه‌شنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۱ در سی‌وششمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ که در محل تالار شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد، در پاسخ به درخواست روسای دانشگاه‌های تهران برای تامین مسکن اساتید جوان، اظهار کرد: خود را مکلف می‌دانیم که مسکن اساتید را حل کنیم و این وظیفه ماست. البته حل موضوع مسکن نه فقط برای اساتید بلکه برای همه جوانان در دستور کار ماست و خود را مکلف می‌دانیم مسکن جوانان را فراهم کنیم.

وی افزود: یکی از اشکالات موجود در کشور این است که هر دستگاهی بار مسئولیت را به گردن نهاد دیگری می‌اندازد اما ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم و به دیگران هم کمک می‌کنیم که به وظایف خود عمل کنند.

شهردار تهران از انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت علوم خبر داد و گفت: در تفاهم‌نامه با وزارت علوم، خودمان را مکلف به حل مشکل مسکن اساتیدمان می‌دانیم.