عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان: اصناف برای دریافت کارت بهداشتی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان، ماریا خویشدوست افزود: از آبان ماه سال گذشته روند صدور کارت بهداشتی در استان تغییر کرده و به بخش خصوصی واگذار شده است.
خویشدوست در خصوص فرایند صدور کارت بهداشتی اظهار کرد: فرد جهت دریافت کارت سلامت به یکی از دفاتر پیشخوان دولت در شهرستان مراجعه و ثبت‌نام می‌کند و سپس با توجه به منطقه فعالیت فرد، به مرکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش ارجاع داده می‌شود و در مرکز خدمات جامع سلامت با تشخیص پزشک، آزمایش‌های مورد نیاز در سیستم الکترونیک سامانه سیب ثبت شده و متصدی می‌تواند به هر آزمایشگاه خصوصی یا دولتی مراجعه نماید.
وی گفت: فرد پس از دریافت نتیجه آزمایش به پزشک مرکز خدمات جامع سلامت جهت تایید و یا تجویز دارو برای درمان مراجعه می‌نماید و پس از تایید نتایج آن، با تایید سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت مربوطه، جهت دریافت کارت به دفتر پیشخوان مراجعه می‌نماید و با توجه به نوع شغل، مدت زمان کارت برایش مشخص می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: متصدی و کلیه کارکنان مراکز و اماکن موظفند قبل از اتمام مدت زمان اعتبار کارت بهداشت نسبت به تمدید آن اقدام نماید، بدیهی است در صورت عدم تمدید به هنگام کارت بهداشت طبق قانون مشمول اخذ جریمه خواهد شد.
وی تصریح کرد: کلیه متصدیان و مدیران موظفند کارت بهداشت خود را و سایر کارکنان را در محل فعالیت نگهداری نمایند و هنگام مراجعه بازرسین بهداشت به آن‌ها ارائه نمایند و عدم ارائه کارت به بازرسین بهداشت محیط به منزله نداشتن کارت است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: با توجه به اینکه مدت زمان اعتبار کارت‌ها بر اساس نوع شغل مربوطه، شش‌ماهه یا یک‌ساله است، عدم صداقت در اعلام صحیح شغل و صدور کارت با اعتبار کمتر از قانون، موجب ابطال کارت شده و صدور مجدد آن، منوط به انجام عملیات از ابتدا است.

انتهای پیام/ س.غ ۳۰۳۰