عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: گسترش فرهنگ اهدای عضو نیازمند فرهنگ‌سازی است/ اهدای عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده‌های بوشهری است/ گزارش تصویری

دکتر احمد یزدان‌پناه در نشستی که به مناسبت یکصدمین ایثار ماندگار استان بوشهر برگزار شده بود، اظهار داشت: اهدای عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده‌های بوشهری برای نجات بیماران است.
وی تصریح کرد: افزایش آمار اهدای عضو توسط مردم استان بوشهر نسبت به سال‌های گذشته نشان از فداکاری و ایثار مردم نوع‌دوست استانمان را دارد.
دکتر یزدان‌پناه با بیان اینکه اولین برداشت عضو در سطح استان بوشهر در سال ۱۳۸۴ انجام شده و تاکنون ۴۰۰ ارگان جهت پیوند عضو از بوشهر به شیراز و تهران فرستاده شده است اضافه کرد: تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر در استان بوشهر عضو پیوندی دریافت کرده‌اند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: تا سال ۹۴ به مدت ۱۰ سال ۸ اهدای عضو در استان صورت گرفته بود از سال ۹۵ با فعالیت‌های صورت گرفته در راستای فرهنگ‌سازی، آموزش و تربیت کوردیناتورهای تیم پیوند اعضا شاهد رشد چشمگیر اهدای عضو در استان بوده‌ایم.
دکتر یزدان‌پناه گفت: از ۸ اهدای عضو استان بوشهر در طی ۱۰ سال به ۹۴ اهدای عضو تا سال ۱۴۰۰ رسیده‌ایم که نتیجه تلاش همکاران در تیم واحد فراهم آوری اعضا پیوندی و صد البته نشانه‌ای از شعور و ایثارگری انسان‌های وارسته دیارمان در رضایت به اهدای عزیزانشان که دچار مرگ مغزی شده‌اند است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: در حال حاضر ۵۵۰ بیمار دیالیزی در استان داریم که سالیانه بالغ‌بر ۱۰۰ میلیون تومان از نظام سلامت برای آنها هزینه می‌شود و این بیماران هیچ راهی جز پیوند کلیه ندارند.
دکتر علی سامان‌پور مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر، علیرضا باقری مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این نشست حضور داشتند.
انتهای پیام/