عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با وزیر آموزش عالی و تحقیقات جمهوری مالی دیدار و گفت‌وگو کرد

وزیر آموزش عالی و تحقیقات جمهوری مالی با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، صبح امروز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ در دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی تهران دیدار و گفت‌وگو کرد و در راستای ارائه آموزش‌های عالی مهارتی، فنی و حرفه‌ای بین طرفین تفاهم‌نامه همکاری منعقد گردید.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، دکتر احمدو کیتا، وزیر علوم جمهوری مالی و تیم همراه وی شامل دکتر ابراهیم بکری تراوره و دکتر لاسین سومانو، چهارشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور در دانشکده شریعتی ضمن دیدار و گفتگو با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، با پتانسیل‌های آموزشی و امکانات و توانمندی‌های این مرکز دانشگاهی آشنا شدند .

در بدو ورود میهمانان به دانشکده با حضور در مزار شهدای گمنام دانشکده شریعتی، به مقام شامخ دو شهید گرانقدر این مرکز ادای احترام گردید.

سپس رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به همراه جمعی از روسا و مسئولان طی جلسه‌ای در محل دانشکده، با این هیئت بلندپایه جمهوری مالی به بحث وگفت‌وگو پرداختند.

در این نشست، دکتر خسرویان ضمن معرفی جایگاه، فعالیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بسیار علاقه‌مندیم آموزش‌های علمی و مهارتی خود را به صورت بین‌المللی ارائه کنیم.

وی افزود: ظرفیت‌های آموزشی مهارتی بسیاری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد و با توجه به این‌که آموزش‌های ما متناسب با بازار کار است، آمادگی داریم تفاهم‌نامه‌ای در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای منعقد کنیم.

در ادامه دکتر احمدو کیتا، وزیر علوم و آموزش جمهوری مالی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای را فعال، توانمند و آموزش‌های این دانشگاه را ارزشمند خواند و تصریح کرد: ما بنا داریم در مالی دانشگاه جدیدی تاسیس کنیم که دارای دانشکده و بخش‌های مختلف در زمینه‌های آموزش‌های هنرهای سنتی و مشاغل خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که به لحاظ کیفیت شاخص‌های ارائه‌ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، آینده‌ همکاری ما با دانشگاه بسیار روشن است و امیدواریم با این رویکرد و ایجاد زمینه‌های همکاری، آموزش در کشور ما به درستی هدایت و تقویت شود.

دکتر احمدو کیتا گفت: ما بسیار علاقه‌مندیم تا این همکاری‌ مشترک در زمینه‌ حرف و مشاغل و هنر میان مالی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای جمهوری اسلامی ایران ایجاد گردد تا جوانان ما با یادگیری و پیاده‌سازی آموزش‌های عملی و کاربردی وارد بازار کار شوند.

گفتنی است در این دیدار، با توجه به اهمیت همکاری‌های بین‌المللی در توسعه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی دانشگاهی بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و وزارت آموزش عالی و تحقیقات جمهوری مالی به امضای طرفین رسید.

برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای دانشجویان و مدرسان، تبادل اعضای هیئت علمی جهت گذراندن فرصت‌های مطالعاتی، برگزاری کنفرانس‌های مشترک بین‌المللی، انجام پروژه‌های مشترک تحقیقاتی، تبادل مدرسان و دانشجویان، شرکت در مسابقات و رویدادهای علمی حوزه فنی و حرفه‌ای، تعریف و برگزاری دوره‌های مشترک رشته‌های نوین فنی و حرفه‌ای و دیگر موارد از موضوعات مورد توافق در یادداشت تفاهم‌نامه امضاشده است.