عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

کشاورزان از محققان مطالبه گری کنند تا عملکرد خود را افزایش دهند

پنجمین کاروان ترویجی ارتقای بهره وری کشاورزی در عرصه های تولیدی برنج اجرا شد

کشاورزان از محققان مطالبه گری کنند تا عملکرد خود را افزایش دهند

علی اکبر مویدی در پنحمین کاروان ترویجی ارتقای بهره وری کشاورزی که با حضور همزمان گروه های تخصصی در عرصه های تولیدی برنج به منظور مساله یابی و ارائه راه حل برای افزایش تولید کمی و کیفی محصول برنج در سه استان گیلان، مازندران و گلستان روز ۱۵ تیرماه اجرا شد، گفت : کشاورزان از محققان مطالبه گری کنند تا عملکرد خود را افزایش دهند

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران، دکتر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، مهندس عنایتی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دکتر محمودی سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران و جمعی از محققان برنج کشور در قالب یک گروه از پنجمین کاروان ترویجی ارتقای بهره وری کشاورزی در عرصه های تولیدی برنج استان مازندران حضور یافتند.

در این برنامه، کشاورزان و محققان ضمن دیدار با یکدیگر، تجربیات و آخرین دستاوردهای خود را به اشتراک گذاشتند و به بحث تبادل نظر پرداختند.

دکتر مویدی در جمع کشاورزان، حرکت به سمت دانش محوری را رمز موفقیت کشورهای پیشرفته دنیا در حوزه کشاورزی خواند و اظهار کرد: حضور محققان در عرصه و در کنار کشاورزان سبب دلگرمی و همچنین افزایش کمی و کیفی محصولات و پایداری تولید خواهد شد.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در ادامه افزود: هم اکنون ۱۲ اکیپ، در ۳۶ منطقه از ۳ استان کشور مشغول اجرای این برنامه ترویجی هستند که به صورت زنده نیز از طریق شبکه ملی برکت از سوی مسوولان عالی وزارتخانه در حال مشاهده و پایش می باشد.

وی از تداوم و افزایش این برنامه ها خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی کاروان های ترویجی را به عنوان یکی از روش های پایداری تولید محصولات استراتژیک انتخاب کرده است که امروز به موضوع بسیار مهم برنج پرداختیم و این روند در سایر محصولات کشاورزی هم ادامه خواهد داشت.

معاون آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات با بیان اینکه همه محققین در عرصه کشاورزی کنار کشاورزان هستند و کشاورزان باید از محققان مطالبه گری کنند تا چه راه‌هایی برای افزایش تولید وجود دارد، افزود: هنر در کنار هم بودن بخش تحقیق، ترویج، اجرا و کشاورزان باعث می شود به موفقیت های خوبی در بخش کشاورزی دست پیدا کنیم و تولید پایدار را شاهد باشیم.