عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: نگاه ویژه ای به تعالی و ارتقای کیفی خدمات ارائه شده در شبکه‌های بهداشت و درمان استان بوشهر داریم/ گزارش تصویری

دکتر حسن ملکی زاده در حاشیه بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت شهر بوشهر اظهار داشت: یکی از اولویتهای اصلی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعالی و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده در شبکه‌های بهداشت و درمان است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: تعالی و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده در شبکه‌های بهداشت و درمان استان بوشهر در دستور کار ویژه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.
دکتر ملکی زاده افزود: شیوع کرونا به همه ثابت کرد بیش از آنکه درمان موثر باشد، بهداشت و پیشگیری موثر است، بنابراین برای تعالی و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده در شبکه‌های بهداشت و درمان استان بوشهر از هرگونه تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
وی بیان کرد: بهداشت و سلامت آب، سلامت غذا، بهداشت و سلامت محیط، بهداشت و سلامت خاک از جمله مسائلی است که با سلامت جامعه سروکار مستمر و نزدیکی دارند و همه این موارد زیرمجموعه شبکه‌های بهداشت و درمان است.
دکتر ملکی زاده با تاکید بر اینکه شبکه‌های بهداشت و درمان در سراسر استان بوشهر خدمات گسترده‌ای در خصوص سلامتی به مردم ارائه می‌دهند افزود: با ارتقای کمی و کیفی مراکز بهداشتی و درمانی در روستاها و شهرهای استان بوشهر می‌توان موضوعات متعدد آلاینده‌ها، پیوست زیست‌محیطی، پیوست سلامت با راهبرد پیشگیری و شبکه‌های بهداشتی درمانی را در جامعه سامان داد و حل کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه پایش سلامت مردم در شبکههای بهداشت و درمان استان بوشهر صورت می‌گیرد گفت: نگاه ویژه‌ای باید به نظام ارجاع، پرونده الکترونیک سلامت و پزشک خانواده در استان صورت بگیرد که همه این مسائل در تعالی شبکه‌های بهداشتی و درمانی می‌گنجد.
وی تصریح کرد: فرزند آوری و جمعیت مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است که برای تحقق این امر و ترغیب مردم به این موضوع باید شبکه‌های بهداشتی درمانی که نقش مهمی در این امر دارند را تقویت کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: توجه ویژه به اصول پیشگیری و طب پیشگیری، مراقبت زنان باردار، مراقبت‌های بهداشتی ، بهداشت محیط و تمامی حوزه‌های فعالیت مراکز بهداشتی درمانی در دستور کار ویژه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار دارد.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: با توجه به اهمیت مراکز بهداشتی و درمانی، تقویت این مراکز در دستور کار ویژه قرار دادهایم.
دکتر قاسم برجوئی فرد اظهار داشت: برای بهبود مستمر مراقبت‌های بهداشتی و شاخص‌های سلامت در استان بوشهر برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم و در این مسیر از هیچ تلاش دریغ نخواهیم کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت شهری هفتم تیر ،شهدا، و شهید بهشتی شهر بوشهر از نزدیک نحوه خدمات‌رسانی به مردم را در این مراکز موردبررسی قرار داد.
این بازدید به منظور بررسی نقاط قوت و ضعف مراکز خدمات جامع سلامت برای تقویت شبکه‌های بهداشت صورت گرفت.
دکتر قاسم برجوئی فرد سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر محمدمهدی خواجهئیان معاون فنی معاونت بهداشت، مهندس حمید حبیبی نیا سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تیم مدیریتی معاونت بهداشت دانشگاه و مرکز بهداشت شهرستان بوشهر نیز در این بازدید حضور داشتند.


انتهای پیام /م.غ ۱۰۲۳