عمومی | دانشگاه تهران

پیام تسلیت دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر نور دهر رکنی

انالله و انا الیه راجعون

با نهایت تاسف و تاثر با خبر شدیم دکتر نوردهر رکنی ، استاد پیشکسوت و برجسته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران دعوت حق را لبیک گفته و رخ در نقاب خاک کشیده است.
این استاد دانشکده دامپزشکی علاوه بر آموزش دانشجویان و تولید مقالات علمی فاخر، تالیف کتب ارزشمندی بویژه در حوزه بهداشت مواد غذایی در کارنامه و سوابق علمی پژوهشی خود دارد که بی‌شک ثمرات فعالیت‌های پربار و پربرکت این استاد فرهیخته، ماندگار خواهد ماند.
دکتر نوردهر رکنی دانش‌آموخته دکترای دامپزشکی دانشگاه هانور آلمان و دارای مدرک تخصصی بهداشت و صنایع گوشت از دانشکده دامپزشکی دانشگاه لئون فرانسه بود. فعالیت‌های این فرهیخته پرتلاش عرصه دامپزشکی، در زمینه بهداشت و کنترل مواد غذایی و علوم و صنایع گوشت بود و عمده آثار او نیز در این زمینه تالیف و به چاپ رسیده است. از سوابق اجرایی مهم ایشان می‌توان به ریاست کمیسیون استاندارد فرآورده‌های گوشتی موسسه استاندارد اشاره کرد؛ همچنین اولین نسخه استاندارد ملی فرآورده‌های گوشتی در کشور با مشارکت و نظارت این استاد فرهیخته تهیه و تدوین شده است.
بدینوسیله از طرف هیات‌رئیسه و خانواده بزرگ دانشگاه تهران ضمن ابراز تاسف عمیق، درگذشت این فرهیخته گرامی را به خانواده سوگوار ایشان، دانشجویان، استادان و همکاران گرامی تسلیت گفته، رحمت و غفران واسعه الهی را برای آن مرحوم و اجر و شکیبایی برای بازماندگان از خداوند منان مسئلت می‌نماید.

مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران
۱۴۰۱/۰۴/۰۸