عمومی | دانشگاه شهرکرد

ضرورت مدیریت مقوله حجاب و عفاف در دانشگاه شهرکرد


ضرورت مدیریت مقوله حجاب و عفاف در دانشگاه شهرکرد
۰۶ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۹:۴۵ کد: ۴۸۴۹
تعداد بازدید: ۳۰۵





به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، روز دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱، دومین جلسه کمیته عفاف و حجاب دانشگاه شهرکرد با حضور دکتر عزیزالله مولوی معاون فرهنگی- اجتماعی دانشگاه ، حجت الاسلام باقرمختاری معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  و سایر اعضای این کمیته، در محل دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهرکرد برگزار شد .

معاون فرهنگی – اجتماعی دانشگاه با اشاره به ضرورت مدیریت مقوله حجاب و عفاف در دانشگاه و جامعه گفت: دانشگاه محیط علم و دانش است و حجاب و عفاف باید در شان دانشگاه و یک محیط علمی باشد. در دانشگاه باید روشنگری انجام شود و دانشجویان از نیروهای نخبه این جامعه هستند و باید این مسائل را تببین کنند.

دکتر عزیزالله مولوی در این جلسه ضمن توجه به صیانت از حریم عمومی افراد و بیان اهمیت موضوع عفاف و حجاب در دانشگاه ها گفت: سیاست سازمان اجتماعی وزارت علوم در مدیریت روشمند و توجه به حجاب و عفاف می باشد که باید آداب و شئونات دینی به معنای اعلای کلمه اجرا شود و مقابله با جبهه دشمن (افسار گسیختگی در پوشش و ترویج بی حجابی و استفاده منفی از هیجانات جنسی جوانان و بمباران شبهات اعتقادی در جامعه) که در حال گسترش است از الزامات طرح صیانت از حجاب و عفاف در دانشگاه هاست.

معاون فرهنگی- اجتماعی دانشگاه شهرکرد به استفاده از پتانسیل دانشجویان دغدغه مند پس از آموزش در سطح دانشگاه جهت ترویج حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: باید در محیطی دوستانه و به دور از تحکم در راستای اثر بخشی اقدام کرد.

دکتر عزیزالله مولوی با بیان اقدامات کمیته حجاب و عفاف گفت:  برنامه‌های تبلیغی، تبیینی و ایجابی همچنین برنامه‌های مرتبط با تذکر، ارشاد و مشاوره در برنامه کمیته صیانت از حجاب و عفاف است.

حجت الاسلام باقرمختاری در این جلسه گفت: دانشگاه تنها محل تحصیل و متخصص شدن نیست بلکه محلی برای متعهد شدن نیز هست.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد در ادامه گفت: حجاب و عفاف متاسفانه به یک شعار تبدیل شده در حالی که یکی از ابعاد دین و یکی از دستورات دینی است.

در ادامه جلسه اعضای کمیته پیشنهاد‌هایی از قبیل برگزاری برنامه‏ های فرهنگی مانند کتاب خوانی و ساخت پویانمایی‌، ارسال پیامک منشور اخلاقی، ضوابط رفتاری و پوشش دانشجویان دانشگاه، برگزاری کارگاه های آموزشی و نسب تندیس در دانشگاه با موضوع حجاب و عفاف را بیان نمودند.