عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون سیاسی و امنیتی شهرستان بوشهر: داشتن جامعه سالم در گرو اجتماعی کردن سلامت است

مهدی عابدی در دومین جلسه شورای پیام‌گزاران سلامت شهرستان بوشهر با تاکید بر مشارکت تمامی ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی در امر سلامت گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تشکیل خانه مشارکت مردم در سلامت، کانون‌های سلامت محله، شورای پیام‌رسان و شورای پیام‌گزاران سلامت، سعی در اجتماعی شدن سلامت و حساس کردن مردم نسبت به‌سلامت خود دارد.
وی افزود: اعضای شورای پیام گزاران سلامت به‌عنوان رابط آموزشی عمل می‌کنند که محتوای آموزشی از دانشگاه به کارکنان سازمان‌های خود منتقل می‌کنند و ازآنجایی‌که پیشگیری مهم‌تر از درمان است بدین ترتیب به سمت اجتماعی شدن سلامت گام بر می‌دارند.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر نیز ضمن خوش‌آمد گویی به مدعوین به لزوم تشکیل این شورا اشاره و گفت: نمایندگان ادارات با حضور فعال و پیگیری مجدانه مصوبات این شورا در دستگاه اجرایی متبوع، کمک موثری جهت انعکاس برنامه‌ها و خدمات بهداشتی به شاغلین در ادارات و ارتقاء سطح سلامت مردم جامعه کنند.
مهندس حمید حبیبی نیا خود مراقبتی را نخستین گام برای رسیدن به جامعه سالم دانست و خاطرنشان کرد: درصد بالایی از بیماری‌ها با انجام خود مراقبتی کاهش می‌یابد و امروزه شیوه زندگی سالم عامل مهمی در تامین، حفظ و ارتقای سلامتی محسوب می‌شود و برای اینکه از یک شیوه زندگی سالم برخوردار باشیم باید مهارت خود مراقبتی را یاد بگیریم.
مهندس حبیبی نیا در مورد لزوم کنترل عوامل زیان‌آور در محیط کار، بررسی سلامت جسمی و روانی کارکنان ادارات تاکید کرد: هدف از محیط کار ایمن و سالم، پیشگیری از حوادث، آسیب‌ها و بیماری‌های شغلی در مقابل فشارهای جسمی و روانی است.
در این نشست از بین چهار کاندیدا، طاهره حیدری به‌عنوان منتخب دومین دوره انتخابات شورای پیام‌گزاران سلامت شهرستان بوشهر انتخاب شد.
انتهای پیام/ ا.س-۳۰۰۰