عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: طرح ساماندهی پسماند در دشتستان به‌صورت پایلوت اجرا شود

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، دکتر عیسی صفوی در نشست مجمع سلامت دشتستان اظهار داشت: چند عامل به‌عنوان تهدیدکننده سلامت مردم مطرح‌اند که عامل پسماند از مهم‌ترین آن‌هاست.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه فرمانداری برای دشتستان انتخاب‌شده است که نگاه سلامت‌محوری دارد و فقط به مقوله درمان نگاه نمی‌کند.
وی همچنین تصریح کرد: شهرستان دشتستان با شجاعت ۴ عامل تهدیدکننده سلامت را انتخاب کرده و انتظار داریم تا سال آینده با کارگروه‌هایی که تشکیل می‌شود و همچنین مداخلات بین بخشی ۴۰ درصد این مشکلات عملیاتی شده باشند.
دکتر صفوی افزود: در شهرستان دشتستان ۴ عامل تهدیدکننده سلامت، سبک زندگی سالم، ساماندهی پسماند، ساماندهی سگ‌های بلا صاحب و سلامت روان با اولویت بیشتری انتخاب‌شده‌اند و متاسفانه در موضوع پسماند کارنامه خوبی نداریم و اقدام قابل‌توجهی انجام نداده‌ایم.
وی همچنین تصریح کرد: در برخی موارد شیرابه‌های زباله وارد خاک و آب دریا شده است و باعث فرسایش خاک و آسیب به سلامت مردم می‌شود.
رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: باید از راه‌های مختلف تلاش کنیم در حوزه مدیریت پسماند از ظرفیت اعتبارات ملی استفاده کنیم و پس از سال‌ها موضوع پسماند را سامان دهیم و شهرستان دشتستان می‌تواند با برنامه‌هایی که در سایت پسماند اجرا می‌شود به‌عنوان پایلوت انتخاب شود.

انتهای پیام/ س.غ ۳۰۳۰