عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

هیات رئیسه در هرسین | بازدید از بیمارستان

دکتر محمدی سرپرست‌دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه و دکتر رضایی نماینده مردم‌شرق استان در مجلس شورای اسلامی از بیمارستان شهدای هرسین بازدید کردند.

دکتر محمدی را در این بازدید و سفر مهندس کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع ، دکتر شکیبا معاون بهداشتی ، دکتر مجرب معاون غذا و دارو و مدیران ستادهای دانشگاهی همراهی می کردند که از بخش های اورژانسی ، تشخیصی ، بستری ، تاسیساتی ، اداری و رفاهی بیمارستان بازدید کردند.

سرپرست دانشگاه طی نشستی در این بازدید گفت: از تلاشها و پیگیری مجدانه دکتر رضایی نماینده مردم شریف هرسین، صحنه و کنگاور در جهت حل مشکلات بهداشت و درمان حوزه انتخابیه خود قدردانی می‌کنم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمدی اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان قطعا مشکلاتی وجود دارد که بیشتر به دلیل گستردگی این مجموعه است اما نباید خدمات انجام شده در حوزه سلامت را نادیده گرفت.
وی گفت: بحران کرونا که یک محک جدی برای کل دنیا بود ، کادر بهداشت و درمان با تمام توان کوشیدند و به این دلیل و همکاری مردم است که هم اکنون شاهد کاهش چشمگیر این بیماری و مرگ و میر آن هستیم.
دکتر محمدی گفت: طی شش ماه گذشته در استان بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده که یک جهاد بزرگ بود.
وی افزود: نظام شبکه که محصول جمهوری اسلامی است کل کشور از شهرها تا دور افتاده ترین روستاها را تحت پوشش خود قرار داده است و رهبر معظم انقلاب نیز از این نظام شبکه بارها تقدیر نموده اند.
به گفته وی در شهرستان هرسین ۱۴ متخصص مشغول به کار هستند و عمده مشکل در این حوزه کمبود متخصص بیهوشی است که یک مشکل کشوری بوده که در حال برنامه ریزی در جهت رفع این مشکل هستیم.
سرپرست دانشگاه گفت: هر چند مشکلات اقتصادی و تحریم های ناجوانمردانه وجود دارد اما همیشه هدف ما پیشرفت بوده و حق این مردم است که از بهترین امکانات بهره مند باشند.
وی اظهار داشت: در پایش به عمل آمده سیستم نور،  سرمایشی، فیبر نوری، HIS‌ و اتوماسیون بیمارستان و شبکه دارای مشکلاتی بود که مصوب گردید که بهسازی و اصلاح گردند.
دکتر محمدی گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی پس از این نشست ، معاونت غذا و دارو کمبودها را بررسی و امکانات مورد نیاز و مصوب را تامین نمایند.
وی گفت: همچنین مقرر شد دستگاه های اتوآنالایزر، سل کانتر ، دی سی شوک ، OPG توسط دانشگاه تامین و در اختیار شبکه قرار گرفته و لیست کمبود دارویی توسط شبکه تهیه و مرتفع گردد.
دکتر محمدی همچنین افزود: بازسازی و تجهیز داروخانه بیمارستان در دستور کار معاونت غذا و دارو قرار گرفت.
وی در خصوص ساخت مرکز جامع سلامت بیستون گفت: ارزیابی لازم توسط دفتر فنی دانشگاه صورت گیرد و زمین آن توسط شبکه مشخص و مستند سازی شود.
دکتر محمدی در خصوص حصارکشی خانه های بهداشت گفت: برآورد لازم صورت گیرد و دو دستگاه یونیت دندانپزشکی نیز به شبکه هرسین تحویل گردد و نیز تامین اعتبار لازم جهت ملزومات اداری حوزه بهداشت و درمان شهرستان هرسین در نظر گرفته شد.
همچنین دکتر علی رضایی نماینده مردم هرسین ، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هرسین یکی از شهرهای محروم استان کرمانشاه است . مشکلات و چالش های فراوانی در حوزه درمان در این شهرستان وجود دارد و درخواست ما از سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این است که با نگاه ویژه به این شهرستان ، این مشکلات را برطرف نمایند.
وی اظهار داشت : از جمله این مشکلات می توان به سیستم های سرمایشی و گرمایشی در مراکز بهداشتی ، درمانی شهرستان اشاره کرد. همچنین کمبود تجهیزات اداری و بیمارستانی از دیگر مشکلات این حوزه است .
وی افزود: در خصوص محرومیت های این شهرستان با وزیر بهداشت و معاون وزیر گفتگو کرده ام و امیدواریم با همکاری ایشان و همراهی همیشگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، شاهد ارتقا حوزه بهداشت و درمان در شهرستان هرسین باشیم.

در ادامه دکتر فرجی مدیر شبکه بهداشت و درمان هرسین گفت: در تامین تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی بیمارستان شهدا شهرستان هرسین با مشکل مواجه هستیم .
وی اظهار داشت:در ماه های اخیر  نبود متخصص بیهوشی بیمارستان را با چالش مواجه ساخته بود که با تدابیر اندیشیده شده توسط سرپرست دانشگاه و معاونت درمان و تامین نیروی انسانی، خوشبختانه این مشکل حل شده که از زحمات مسئولان دانشگاه سپاسگزارم.
دکتر فرجی گفت:در سفر دو هفته گذشته معاونت درمان نیز وضعیت ارائه خدمات درمانی در این بیمارستان مورد پایش قرار گرفت و امیدواریم مشکلات بیمارستان با پیگیری های انجام شده به زودی مرتفع گردد.
وی بحث تاسیسات و کمبود نیروهای خدماتی را از دیگر مشکلاتی است که نیازمند توجه ویژه به این مسئله است و در حوزه بهداشت نیز فیبر نوری و سیستم HIS از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نیازمند تامین اعتبار در این بخش هستیم.
وی افزود: مرکز جامع خدمات سلامت شهری شهر بیستون با توجه به جایگاه فرهنگی و توریستی و نیاز مردم شریف منطقه به خدمات بهداشتی درمانی مطلوب نیازمند اعتبار می باشد و خواستاریم که در اولویت قرار گیرد.
به گفته وی تجهیزات اداری و سایر تجهیزات لازم مربوط به خانه های بهداشت و  کلینیک های دندانپزشکی از دیگر مواردی است که نیازمند تامین اعتبار می باشد.
همچنین دکتر کنجوریان فرماندار هرسین نیز با بیان اینکه در بازدید امروز سرپرست و هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی از بیمارستان شهدای هرسین مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات و کمبودها ارزیابی شد گفت: بخشی از مشکلات موجود بصورت داخلی و  با استفاده از منابع مالی و انسانی قابل حل و فصل می باشد، اما برخی از مشکلات نیازمند حمایت دانشگاه دارد.
وی اظهار داشت: مصوبات خوبی در سفر امروز رئیس و  اعضای هیات رییسه دانشگاه به هرسین صورت گرفت که امیدواریم مشکلات عمده حوزه بهداشت و درمان این شهرستان مرتفع گردد.
به گفته وی در سفر ریاست محترم جمهوری به استان اتفاقات بسیار خوبی در حوزه سلامت به خصوص در شهرستان هرسین صورت خواهد گرفت.