عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: وضعیت سلامت استان بوشهر باید متناسب با پتانسیل‌های اقتصادی موجود در استان رشد داشته باشد

دکتر حسن ملکی زاده در نشست با مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به زیرساخت‌های موجود، استان بوشهر باید قطب سلامت کشور باشد و این موضع با توجه به سیستم‌های محاسباتی در سراسر جهان یک اصل پذیرفته شده است.
وی تصریح کرد: ظرفیت‌های سلامت استان بوشهر بر اساس شاخص جمعیتی به آن نگاه شده است که می‌توان گفت بر اساس این شاخص نیز به‌خوبی دیده نشده است.
دکتر ملکی زاده اضافه کرد: ما معتقدیم باید رشد و توسعه ظرفیت‌ها و زیرساختهای سلامت استان بوشهر نه‌تنها بر اساس شاخص جمعیتی بلکه بر اساس شاخص‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی، مرزبانی و مرز داری به آن توجه شود.

سلامت در استان بوشهر یک مقوله استراتژیک است


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: استان بوشهر منطقه‌ای اقتصادی، مرزی و نظامی است بنابراین نگاه به سلامت در این استان باید از دید یک مقوله استراتژیک باشد.
وی افزود: استان بوشهر با توجه به قطب اقتصادی بودن آن برای کشور و در خاورمیانه، مرز دریایی طولانی، وجود مناطق اقتصادی پارس جنوبی و شمالی، مراکز مهم نظامی، وجود نیروگاه اتمی یک منطقه جغرافیایی استراتژیک است.

ظرفیت حوزه سلامت استان بوشهر هم راستا با ظرفیت‌های مستقر در استان رشد نداشته است


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر اینکه با وجود پتانسیل‌های گوناگون در استان بوشهر، ظرفیت کنونی حوزه سلامت استان پذیرفتنی نیست اظهار داشت: ظرفیت حوزه سلامت استان بوشهر هم راستا با ظرفیت‌های مستقر در استان رشد نداشته است.
دکتر ملکی زاده اضافه کرد: پیوست سلامت طرح‌های اجرا شده یا در حال اجرای استان بوشهر باید مطابق با آن طرح رشد داشته باشد.

لزوم رشد پیوست و زیرساختهای حوزه سلامت


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در سال‌های اخیر پیوست و وضعیت سلامت استان بوشهر مطابق با رشد زیرساخت‌ها و طرح‌های اقتصادی مستقر در استان نبوده است این در صورتی است که در تمامی دنیا وضعیت سلامت هم‌راستا با رشد طرح‌های اقتصادی است.

نیاز به تغییر نگاه به حوزه سلامت است


وی با بیان اینکه در حوزه آلایندگی‌ها نیاز به‌دقت در سلامت آلایندگی داریم گفت: ما معتقدیم صنعت باید بیش از گذشته رشد و ارتقا پیدا کند اما متناسب با آن پیوست سلامتش نیز باید ارتقا و رشد کند که متاسفانه تاکنون چنین چیزی نبوده است.
دکتر ملکی زاده با بیان اینکه آسیب عدم رشد حوزه سلامت را مردم و کل کشور خواهند کرد اضافه کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند حوزه سلامت استان استراتژیک بوشهر رشدی مطابق با رشد اقتصادی و صنعتی کرده است.

باید شاخص‌ها و نگاه به حوزه سلامت استان بوشهر تغییر کند


دکتر ملکی زاده ضمن تبریک انتصاب سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: بیشترین تعامل بین مجموعه بین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و بیمه سلامت استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه مشکلات را با کارهای جهادی و همدلی می‌توان حل کرد افزود: ارائه خدمات خوب به مردم نیاز به کار جهادی و تلاش بیشازپیش دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سازمان‌های بیمه‌گر که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بیمه سلامت است و در واقع بخش مهم و بازوی اقتصادی صنعت بیمه‌ای در حوزه سلامت است و نقشی مهم اساسی را ایفا می‌کند.
دکتر ملکی زاده اظهار داشت: کارهای بزرگی با همکاری بیمه سلامت انجام گرفته است که نمونه آن در این دولت بر اساس اطلاعات آماری و بدون نیاز به مراجعه، افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و این کار سند افتخاری شد.
وی بیان کرد: یک اقدام بزرگ و جهادی توسط وزارت بهداشت انجام شد و آن اینکه تعداد ۵ میلیون نفر از افراد بدون پوشش بیمه، بدون نیاز به مراجعه یا حتی ثبتنام، فقط براساس کدملی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و در استان بوشهر نیز براساس کدملی حدود ۲۰۰ هزار نفر بدون مراجعه تحت پوشش قرار گرفتند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: انتظار است بیمه سلامت با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با برنامه‌ریزی، بهتر از گذشته با هم همکاری داشته باشند و اعتقاد داریم با حضور مسئولین و کارشناسان خبره در حوزه بیمه سلامت استان بوشهر این مهم محقق خواهد شد.
نشست دکتر حسن ملکیزاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با داراب بارگاهی سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر با حضور دکتر قاسم برجوئیفرد سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، محسن صحرانورد مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در امور هماهنگی و برنامه‌ریزی در دفتر اداره کل بیمه سلامت استان برگزار شد.

انتهای پیام /م.غ ۱۰۲۳