عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

توسعه اورژانس از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: توسعه اورژانس در تمام شهرستان‌ها یکی از مهمترین اولویت‌های ما بوده و در بحث احداث پایگاه‌های جدید در منطقه اورامانات از جمله پاوه نیز تمام تمهیدات و پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر هومن رفیعی افزود: پس از حل مشکل زمین محل احداث از سوی ارگان‌های ذی ربط بلافاصله روند ساخت پایگاه‌های جدید آغاز خواهد شد و در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی وظایف در حیطه اختیارات خود را انجام داده است.

وی اظهار داشت: براساس استاندارد و شاخص‌های اورژانس کشور، در ازای فعالیت هر پایگاه، یک آمبولانس و در ازای هر سه پایگاه به یک آمبولانس رزرو نیاز است و همچنین در بحث نیروی انسانی براساس چارت سازمانی و بهره‌وری ابلاغی از سوی اورژانس کشور، هر پایگاه ۹ نیرو و هر شهرستان نیازمند یک مسوول اورژانس است.

رفیعی اضافه کرد: در شهرستان جوانرود یک پایگاه فعال شهری و سه پایگاه جاده ای و همچنین در شهرستان ثلاث باباجانی چهار پایگاه در بخش شهری و جاده ای با مجموع ۹ آمبولانس فعال و ۸۵ نیروی فوریت‌های پزشکی در سطوح مختلف در حال فعالیت هستند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در شهرستان روانسر چهار پایگاه شهری و جاده ای و در شهرستان پاوه نیز پنج پایگاه شهری و جاده ای با مجموع ۱۲ دستگاه آمبولانس و فعالیت مستمر و شبانه روزی ۱۰۳ نیروی فوریت های پزشکی در حال خدمت رسانی به مردم این منطقه هستند.

وی افزود: براساس شاخص های سازمان اورژانس کشور، هم اکنون باید ۴۶ نیروی فوریت های پزشکی در پاوه فعالیت نمایند که این آمار اکنون برای پاوه ۶۰ نیروی فعال در سطوح مختلف فوریت های پزشکی است که در نوع خود کم نظیر و فراتر از شاخص و استاندارهای سازمان اورژانس کشور است.

رفیعی عنوان کرد: سال گذشته پایگاه جاده ای شروینه در جوانرود و همچنین پایگاه جاده ای شیخ صله را در دهه مبارک فجر افتتاح کردیم و در تفاهم نامه سازمان اورژانس با اداره راه و شهرسازی، از ظرفیت خیرین این حوزه نیز برای احداث پایگاه های جدید در استان بهره بردیم و موفق شدیم مصوبه ساخت و احداث سه پایگاه برای استان کرمانشاه را دریافت کنیم.