عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم: اولین دوره آموزش بهورزی با حضور ۱۱ فراگیر در جم در حال برگزاری است

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان جم، احمد قاسمی با اشاره به افتتاح مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه‌های سلامت از ابتدای امسال، اظهار داشت: اولین دوره آموزش بهورزی در این آموزشگاه با حضور ۱۱ فراگیر آغاز شده که پس از برگزاری آزمون‌های تخصصی و مصاحبه برای شرکت در این دوره قبول شدند.
قاسمی افزود: فراگیران این دوره شامل ۷ زن و ۴ مرد می‌باشند که دوره‌های کاردانی بهورزی و تطبیقی را به‌صورت تئوری، عملی و کارآموزی در بازه‌های زمانی ۶ ماهه و ۲ ساله طی خواهند کرد و پس از قبولی در آزمون‌های تخصصی و عملی در خانه‌های بهداشت روستایی به‌کارگیری می‌شوند.
وی تصریح کرد: فراگیران در این دوره مباحث مختلف حوزه سلامت و خدمات نوین بهداشتی را توسط مربیان بادانش و تجربه این آموزشگاه آموزش دیده تا با دانش کافی و آگاهی از آخرین دستورالعمل‌های حوزه سلامت در خانه‌های بهداشت روستایی شروع به فعالیت کنند.
وی با اشاره به اینکه جذب بهورز در خانه‌های بهداشت روستایی دارای شرایط خاصی است گفت: یکی از شروط اصلی ثبت‌نام و جذب بهورز، بومی بودن و احراز سکونت فرد در منطقه تحت پوشش آن خانه بهداشت است که موجب شناخت بهتر وی نسبت به روستا و ماندگاری در خانه بهداشت خواهد شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان جم با تقدیر از نگاه ویژه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نسبت به صدور مجوز راه‌اندازی و تخصیص اعتبار جهت تجهیز این آموزشگاه، خاطرنشان کرد: بهورزان آموزش دیده در این دوره در خانه بهداشت روستاهای علی‌آباد، دره بان، چاهه، حاجی‌آباد، بهر باغ، جنوب جم، بابامبارکی و چم چشمه مشغول به خدمت‌رسانی به مردم می‌شوند.
گفتنی است مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه‌های سلامت شهرستان جم در فرودین ماه امسال و اعتبار بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان در ساختمان قدیم شبکه بهداشت و درمان جم فعالیت خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/ م.م ۳۰۲۰