عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

طی سه‌ماهه اول سال جاری؛ بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان بوشهر انجام شد

به گزارش روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، دکتر عبدالرحیم دادجو گفت: در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری، کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر به ۴۶ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ استان پاسخگو بودند که از این تماس‌ها ۸ هزار و ۸۹۷ تماس منجر به اعزام آمبولانس شده است.
وی با بیان اینکه تعداد کل ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی استان در سال گذشته ۳۶ هزار و ۴۹۱ مورد بوده، اظهار کرد: طی سه‌ماهه ابتدایی سال از مجموع ماموریت‌ها ۲ هزار و ۶۳۵ ماموریت مربوط به حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان در مناطق شهری و جاده‌ای استان رخ داده است.
دکتر دادجو با اشاره به شروع فصل گرما اذعان کرد: طی سه‌ماهه اخیر کارشناسان اورژانس به ۲۵ مصدوم ناشی از غرق‌شدگی امدادرسانی کردند که از این تعداد متاسفانه ۱۵ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان باختند.
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر به آمار امداد به مادر باردار در سه ماه ابتدایی امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت به ۹۲ مادر باردار امدادرسانی توسط اورژانس ۱۱۵ صورت گرفت که تمامی افراد پس از دریافت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به بیمارستان منتقل شدند و از این تعداد پنج مادر هم در آمبولانس زایمان کردند.
دکتر دادجو ضمن اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان، خاطرنشان کرد: در سه‌ماهه ابتدایی امسال بالگرد امدادی اورژانس هفت بار به ماموریت اعزام و ۹ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان بوشهر منتقل کرد.

۵۴ پایگاه استان بوشهر مورد بازدید و بررسی قرار گرفت


رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر طی دو هفته کل پایگاه‌های استان بوشهر را بازدید نمود
دکتر دادجو گفت: پورشمس معاون عملیات اورژانس و رضایی مسئول پایگاه‌های شهرستان بوشهر در این بازدیدها تمامی زوایا و چالش‌های پایگاه‌های استان را مورد بررسی قرار دادند و حل مشکلات رفاهی و درخواست‌های منطقی پرسنل در اولویت کار قرار گرفت.
دکتر عبدالرحیم دادجو خاطرنشان کرد: فوریت‌های پزشکی استان بوشهر از ۵۴ پایگاه امدادی شامل ۱۶ پایگاه شهری، ۳۷ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۶ اتاق فرمان برخوردار است.
انتهای پیام/ ز.ن ۵۰۰۰۰