عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

طی یک سال گذشته؛ ۱۲۳ هزار آزمایش در آزمایشگاه‌های مرکز بهداشت شهرستان بوشهر ثبت شد

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، محبوبه اوجی اظهار داشت: آزمایشگاه‌های شهرستان بوشهر طی سال گذشته، در همه بخش‌ها فعال بوده و به اقشار مختلف مردم خدمت‌رسانی نموده است که طی آن تعداد ۱۲۳ هزار و ۹۱۱ آزمایش روتین به ثبت رسانده است.
وی اضافه کرد: این آزمایش‌ها برای ۲۸ هزار و ۵۵۱ نفر در شهرستان بوشهر انجام شده است که اکثر آزمایش‌های بیماران در همان روز مراجعه انجام شده و پس از کنترل نهایی آماده ارائه بوده است.
این کارشناس اظهار داشت: همچنین طی این مدت به علت همه‌گیری بیماری کرونا تعداد ۷ هزار و ۸۴۱ نمونه‌گیری PCR مربوط به بیماری کووید – ۱۹ در آزمایشگاه مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته نبی اکرم (ص) و عالی شهر در سال گذشته به ثبت رسیده است.
کارشناس امور آزمایشگاه‌های مرکز بهداشت شهرستان بوشهر افزود: مرکز بهداشت شهرستان بوشهر دارای یک واحد آزمایشگاه سطح ۲ و سه واحد آزمایشگاه سطح یک محیطی است که علاوه بر آزمایش‌های معمول و نمونه‌گیری PCR، با دیگر واحدهای بهداشتی از جمله واحد بیماری‌های غیر واگیر و بیماری‌های واگیر در زمینه انجام آزمایش‌های میان‌سالان و ازدواجی و آزمایش‌های سل و مالاریا و التور و نمونه‌گیری بیماری‌های واگیر همکاری می‌نماید.
وی هدف امور آزمایشگاه‌های مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در سال جاری را ارتقاء آزمایشگاه‌ها از نظر فنی و تجهیزاتی دانست و گفت: امید است با توکل و عنایت پروردگار و تلاش همکاران بتوان ارائه خدمات بیشتر و مطلوب‌تری را برای مردم شریف شهرستان بوشهر و روستاهای اطراف صورت پذیرد.
انتهای پیام/ ا.س-۳۰۰۰