عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار دیّر: رفع مشکلات پسماند اولویت اصلی مجمع سلامت شهرستان دیّر است

یونس باربرز در سومین نشست مجمع سلامت شهرستان دیّر اظهار کرد: چالش‌های بسیار زیادی در محیط پیرامونی ما وجود دارد که سلامت ما را در هر لحظه با آسیب روبرو می‌کند و غلبه بر این چالش‌ها کار آسانی نیست چرا که کنترل همه عوامل تاثیرگذار در سلامت که برپایی اهداف عالیه سلامت نقش دارند کار دشواری است.
وی با اشاره به نقش دستگاه‌های اجرایی در سلامت مردم گفت: عوامل اجتماعی تاثیرگذار بر سلامت که در لایه‌های مختلف اجتماع وجود دارند اغلب در حوزه و اقتدار حاکمیتی وزارت بهداشت و درمان نیستند و دیگر سازمان‌ها سهم ۷۵ درصدی دارند که باید نقش خود را در ارتقاء سطح سلامت مردم ایفا کنند.
فرماندار شهرستان دیّر افزود: پسماند یکی از چالش‌ها و مشکلات زیست‌محیطی است که تاثیر مستقیمی بر سلامت آحاد جامعه دارد که رفع این مشکل نیازمند مشارکت همگانی است.
باربرز اضافه کرد: تمام تلاش خود و مجموعه دستگاه‌های مرتبط با پسماند بکار خواهیم بست تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن یکی از معضلات حوزه سلامت و محیط‌زیست شهرستان رفع شود.
وی تصریح کرد: بازدید میدانی شهرداران از الگوهای موفق مدیریت پسماند کشور در دستور کار قرار دارد و به‌زودی عملیاتی می‌شود.
انتهای پیام/ ح.ن ۳۰۵۰