عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان دیّر: رفع مشکلات پسماند شهرستان دیّر به‌صورت لاک‌پشتی پیش می‌رود

عباس آدمیت‌نسب در نشست مجمع سلامت شهرستان دیّر گفت: امروزه پسماند یکی از معضلات جهانی است و وجود هوای سالم، آب‌وخاک عاری از آلاینده‌ها و پسماندها از بدیهی‌ترین نیازهای اولیه و حقوق شهروندی است.
وی افزود: در اولین و دومین مجمع سلامت شهرستان نیز موضوع پسماند در ۵ اولویت انتخابی اعضا بود که این نشانگر این است که موضوع پسماند به‌عنوان یک مسئله ویژه و چالش بزرگ سلامت و بهداشت در سطح شهرستان مطرح است که برای رفع آن باید برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی شود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر ادامه داد: گام‌هایی در این چند سال از سوی دستگاه‌های متولی برداشته شده است اما با حرکت لاک‌پشتی به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم و کماکان رفع مشکل پسماند یکی از مطالبات به‌حق مردم از حوزه سلامت است.
وی ابراز امیدواری کرد: با تدبیر مسئولین و اهتمام جدی دستگاه‌های متولی تا پایان سال شاهد حل معضلات پسماند و انتقال آن به محل جدید و استاندار باشیم.
رئیس دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با اشاره به عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت گفت: ۷۲ مولفه اجتماعی موثر بر سلامت وجود دارد که نقش تعیین‌کننده بر سلامت جمعیت تحت پوشش دارد.
دکتر عیسی صفوی افزود: برخی از آسیب‌های اجتماعی، با تقویت سواد سلامت جامعه و بهره‌گیری از خرد جمعی و مشارکت مردمی در پاسخ‌گویی به این آسیب‌ها مرتفع می‌شود.
وی ادامه داد: بایستی نگرش و نگاه اجتماعی خود را به امر سلامت تقویت کنیم و با کمک و مدد همین نگرش به ارتقاء فرهنگ و آموزش سواد سلامت جامعه، بپردازیم.
امام‌جمعه دیّر نیز با اشاره به احادیث و روایات درباره نقش مردم در تامین سلامت اظهار کرد: اسلام، تامین سلامت را مسئولیتی فردی و اجتماعی می‌داند و به نقش انکارناپذیر فرد مسلمانان در تامین سلامت خود، تاکید دارد.
حجت‌الاسلام سید علی حسینی خاطرنشان کرد: برخورداری از بالاترین حد استانداردهای منطقی و قابل حصول حوزه سلامت، حق مسلم هر انسان است که باید برای تامین آن با همکاری آحاد جامعه تلاش شود.
سومین مجمع سلامت شهرستان دیّر با موضوع سلامت و پسماند با حضور کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و مسئولین محلی در این شهرستان برگزار شد.
انتهای پیام/ ح.ن ۳۰۵۰