عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

تعداد ۳۰ کنسرسیوم( پیوند چند فرد، شرکت، سازمان یا حکومت باهم برای انجام کنش‌های هماهنگ یا ادغام منابع برای رسیدن به هدف یکسان) در استان مازندران تشکیل می شود:

علی موسوی، مدیرکل ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه ای کشور : مدل ارتباط بین صنعت و دانشگاه از زمانی که دانشگاه و صنعت شکل گرفت در حال تغییر و تحول بوده است و متناسب با فرآیند های اقتصادی و سیاسی اجتماعی این مدل ارتباطی در حال تغییر است . با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین دانشگاه فنی حرفه ای با دارا بودن ۱۸۰ دانشکده در سراسر کشور مدل ارتباط بین صنعت و دانشگاه و جامعه را با ارائه یک الگوی جدید تحت عنوان الگوی تشکیل کنسرسیوم های صنعتی تغییر داد .


مدیرکل ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه ای کشور افزود : پیش‌بینی می شود  ۳۰ کنسرسیوم (گروههای تصمیم گیران)  با مشارکت صاحبان مشاغل ، پژوهشگران ، دانشگاهی ها و نماینده های نظام های حرفه ای در استان را ه اندازی گردد .

موسوی از هدف تشکیل این کنسرسیوم ها بیان داشت : هدف از تشکیل کنسرسیوم بهبود ارتباط بین دانشگاه و صنعت و جامعه است تا به شعار سال دست پیدا کنیم.

وی در ادامه بیان کرد : برای اولین بار دانشجویان دانشگاه  فنی و حرفه ای  در کنار سایر دانشگاه‌های کشور (پیام نور،  آزاد،  دانشگاه های مادر ، غیر انتفاعی و واحدهای سما دانشگاه آزاد )، در آزمون مهارت که توسط سازمان تامین اجتماعی برگزار می شود  در ۳۳ رشته به ررقابت پرداختند ، که کسب ۹۵ مدال طلا و نقره و برنز و دیپلم افتخار توسط  دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای از افتخارات این دانشگاه می باشد ،که نشان دهنده تاثیر تطابق آموزش با نیاز صنعت و بازار کار در دانشگاه فنی و حرفه ای می باشد .