عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار بوشهر: کارگروه تخصصی، نقاط پیشنهادی جهت جانمایی سایت دفن پسماندها در بوشهر را مشخص کنند

صالح رحیمی در سومین مجمع سلامت شهرستان بوشهر اظهار داشت: تغییر سبک زندگی مردم مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر سلامت است و میبایست به این موضوع توجه ویژه شود.
فرماندار بوشهر گفت: می‌بایست کارگروه تخصصی نقاط پیشنهادی جهت جانمایی سایت پسماندها را مشخص کرده و پس از بازدید میدانی و بررسی کارشناسی بهترین محل که دارای کلیه شاخص‌ها زیست‌محیطی لازم است را انتخاب نمایند.
رحیمی افزود: مردم و کلیه مسئولین ادارات عضو مجمع ۵ روز در هفته روزانه ۳۰ دقیقه به ورزش پیاده‌روی سریع اختصاص دهند.
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز اظهار داشت: با توجه به تعریف سلامتی که رفاه کامل جسمی، روحی، روانی، معنوی و اجتماعی است بنابراین عوامل متعددی بر سلامتی انسان موثر بوده که حدود ۸۰ درصد آن خارج از شرح وظایف وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بوده که به آن‌ها عوامل اجتماعی موثر بر سلامت می‌گویند.
دکتر حیدر عزیز نژاد افزود: متاسفانه عدم توجه به عوامل اجتماعی موثر بر سلامت باعث شده که منابع وزارت بهداشت درمان به سمت ساخت بیمارستان‌ها و کلینیک‌های درمانی سوق داده شود یعنی توجه بیشتر به درمان درحالی‌که می‌بایست این منابع صرف ایجاد زیرساخت‌های توسعه و به عبارتی پیشگیری از بیماری‌ها و حوادث و سرطان‌ها و ... گردد زیرا این موارد مهم‌ترین دلایل مرگ به شمار می‌روند.
رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: در دانشگاه علوم پزشکی دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی متولی رصد وضعیت سلامت و امنیت غذایی شهروندان است، لذا در راستای تکالیف قانونی خود را موظف می‌داند که با برگزاری مجمع سلامت استانی و شهرستانی، عوارض تهدیدکننده سلامت مردم را رصد نماید.
دکتر عیسی صفوی گفت: می‌بایست برای حل مشکلات، مسئله محور بود و در تمام تریبون‌ها مسئله پسماند را فریاد بزنیم تا بتوانیم طی سال جاری و به میزان قابل‌توجه ای این حوزه را ارتقاء دهیم و لازمه آن این است که موضوع مدیریت پسماند، گفتمان غالب دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت، سازمان حفاظت محیط‌زیست، شهرداری‌ها و ... شود.
سومین مجمع سلامت شهرستان بوشهر با موضوع سلامت و مدیریت پسماند در محل سالن اجتماعات فرمانداری و به ریاست فرماندار بوشهر و دبیری مرکز بهداشت شهرستان و با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و کلیه اعضا مجمع برگزار شد.
انتهای پیام /