عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

پیام رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه

دکتر حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی پیامی صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، در پیام دکتر حسین بلندی آمده است:
بسمه تعالی
قرآن کریم نسخه یگانه و بی‌بدیل برای هدایت بشر و منشوری گران‌سنگ است که با هدف پایه‌گذاری جامعه مبتنی بر آموزه‌های متعالی وحی و براساس ارزش‌های الهی بر قلب نازنین پیامبر خاتم (ص) نازل شده است. گوهری ناب و آسمانی که با به کار بستن آن بازگشتی دوباره به فطرت و سبک زندگی قرآنی و حیات طیبه بر جهان دل‌زده از مادی‌گرایی و سرخورده از ایسم‌های مدعی شکل می‌گیرد.
آیات الهی و سخنان حکیمانه اهل بیت علیهم‌ السلام به خوبی اهمیت پرداختن به قرآن و ضرورت بهره‌برداری از آن را نشان می‌دهد. این مهم در ارشادات بنیانگذار فرزانه انقلاب اسلامی و رهنمودهای مکرر مقام معظم رهبری مدظله العالی به عنوان امامین جامعه انقلابی ایران اسلامی، با محوریت تقویت بنیان‌های قرآنی، تلاوت و انس هر روزه با کتاب خدا، حفظ و تدبر در معانی آیات و در نهایت تمسک و عمل به آن نیز متبلور شده است. بی گمان نشان دادن چیره‌دستی قرآن در راهبری زندگی بشر، بر مسئولیت دانشگاهیان در انتقال فرهنگ قرآن و عترت و حرکت در مسیر نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در دانشگاهها می‌افزاید.
در این میان مروجان قرآنی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، علاوه بر آراستگی به زیور نگرش انقلابی و توجه به معارف ثقلین؛ وظیفه خطیر مهارت‌افزایی و اشتغال‌آفرینی را در سالی که به نام "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" نامیده شده، برعهده دارند.
فرصت را غنیمت شمرده ضمن تشکر از برگزارکنندگان هفدهمین جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه و عرض تبریک به برگزیدگان، بر ضرورت برنامه‌ریزی منسجم برای ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های قرآن و عترت از طریق تطبیق دوره‌های علمی‌کاربردی با شایستگی‌های شغلی و موازین اسلامی در دانشگاه تاکید می‌نمایم.
توفیق روز افزون کلیه عزیزان را در خدمت به آستان تابناک قرآن و عترت علیهم السلام از درگاه الهی خواستارم.

حسین بلندی
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی