عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

وزیر جهاد کشاورزی با همراهی دکتر خیام نکویی ، از نمایشگاه دستاوردهای مرکز تحقیقات کشاورزی اصفهان، شرکت های فناور و دانش بنیان بازدید نمودند

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان ، همزمان با ششمین روز از هفته جهاد کشاورزی ، دکتر ساداتی نژاد  وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر استانی هیات دولت به استان اصفهان، با همراهی دکتر خیام نکویی  معاون وزیر و رئیس سازمان ، حجت‌الاسلام  سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار فلاورجان، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان از نمایشگاه دستاوردهای این مرکز ، شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان و پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی (منطقه مرکزی کشور )  پنج شنبه ۲۶ خرداد سال جاری بازدیدکرد.

شایان ذکر است که این نمایشگاه با هدف ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان و ۱۷ شرکت فناور و دانش بنیان فعال در حوزه کشاورزی برگزار شد و محققین این مرکز و مدیران شرکت‌های دانش بنیان ، در طی این بازدید ، ضمن معرفی زمینه فعالیت ها، آخرین دستاوردهای علمی - پژوهشی خود را در معرض نمایش گذاشتند .

وزیر جهاد کشاورزی در جریان این سفر استانی ، در بازدید از نمایشگاه تحقیقاتی در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه مرکزی کشور در منطقه قهدریجان شهرستان فلاورجان ، طی سخنانی اظهار داشت : با وجود فرصت کم، در این مرکز در زمینه دانش‌بنیان اقدامات خوبی انجام شده است و تاثیر بسیاری در تولید ثروت در کشور داشته و دارد . وی با بیان اینکه امسال، سال دانش‌بنیان است، تصریح کرد: ما وظیفه داریم ۲۰ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان  را در بخش کشاورزی مستقر کنیم .

ساداتی‌نژاد ادامه داد: سازمان تات در حوزه دانش‌بنیان کارهای بسیار خوبی در کشور انجام داده است و یافته‌های این سازمان باید با بهره گیری از اهرم  ترویج ،  در عرصه مزارع ورود پیدا  کند. وی ابراز امیدواری  نمود که با بهره گیری  از مصوبات سفر  به استان اصفهان ، بتوانیم مشکلات کشاورزی در اصفهان به ویژه فلاورجان را برطرف کنیم و بتوانیم دانش را به خدمت کشاورزی درآوریم.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: حمایت‌های ما از بخش کشاورزی در منطقه قهدریجان و شهرستان فلاورجان با بستر علم و فناوری و انتقال و اشاعه دانش به مزارع انجام خواهد شد و  ما در کنار تمام کشاورزان و دامپروران در استان اصفهان خواهیم بود.