عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

واکنش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به پخش تصاویری از کپسول های اکسیژن : کپسولهای معیوب ، معدوم شده اند

"به نام خدا"
در پاسخ به انتشار ویدیویی در فضای مجازی مرتبط با کالیبراسیون سیلندرهای اکسیژن، مطالب زیر را جهت تنویر افکار عمومی معروض می دارد:
۱-  مراکز درمانی دانشگاه به صورت مستمر کنترل کیفیت و کالیبراسیون سیلندرهای اکسیژن با عمر بیش از پنج سال را طبق دستورالعمل مربوطه انجام می دهند.
۲- در مرکز امام خمینی(ره) کرمانشاه، که مورد ادعای ویدئوی مذکور است، از مجموع ۱۴۱ سیلندر ، نتایج آزمون شرکت طرف قرارداد نشان می دهد تعداد ۱۳۹ سیلندر ، استاندارد مربوطه را گذرانده و تنها دو سیلندر آزمون را با موفقیت طی ننموده اند که این دو سیلندر معیوب ( که احتمال می رود تصاویر منتشر شده مربوط به آن باشد ) معدوم و از مدار مصرف خارج گردیده اند‌.
۳- در خصوص مبنای علمی مربوط به این موضوع ، اعلام می دارد اگر به هر طریقی آب وارد سیلندر شده باشد ، موضوع ربطی به کالیبراسیون و کنترل کیفی ندارد.
۴-  دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فقط در ایام کرونا نزدیک به بیست و پنج دستگاه اکسیژن ساز و دو مخزن اکسیژن مایع کرایوژنیک و بالغ بر ۲ هزار سیلندر اکسیژن و متعلقات آنرا را برای مراکز درمانی تابعه تهیه نموده، به طوری که کوچکترین مرکز درمانی استان نیز از دستگاه اکسیژن ساز مرکزی برخوردار گردیده و در شرایط فعلی کمترین وابستگی به سیلندرهای اکسیژن‌ وجود دارد.
در پایان ضمن اطمینان خاطر به مردم شریف استان، به استحضار می رساند این دانشگاه ضمن نظارت دقیق و پایش مراکز درمانی از جنبه های مختلف، در کنار تامین امکانات، همواره ایمنی بیماران و کادر سلامت را مورد توجه داشته و این اقدام برای آزمایش سیلندرهای اکسیژن با عمر بیش از پنج سال در همین راستا می باشد.
(( روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ))