عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپا ماندنِ نظام سلامت و صنعت بیمه در گرو استقرار نظام ارجاعِ پزشک خانواده است

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر قاسم برجوئی‌فرد در نشستی که با نمایندگان پزشکان شبکه‌های بهداشت و درمان استان بوشهر و همچنین روسای این شبکه‌ها برگزار کرده بود اظهار داشت: کشور ما در رتبه‌بندی میزان هزینه‌ای که کشورها از تولید ناخالص داخلی در نظام سلامت می‌کنند در رتبه سوم قرار دارد.
این مقام مسئول بهداشتی با بیان اینکه نبود نظام ارجاع پزشک خانواده باعث رجوع بیش‌ازحد بیمار به نظام سلامت شده است افزود: این بار اضافی به نظام سلامت موجب هدر رفت منابع محدود ما شده است.
دکتر برجوئی‌فرد گفت: رجوع بی‌حساب و کتابِ بیمار به نظام سلامت و هدر رفت منابع نیز باعث نارضایتی کادر نظام سلامت شده است و اگر تخلفی نیز دیده می‌شود به همین دلیل است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ذکر خاطره‌ای از یکی از اساتید پزشکی در خصوص اشتغال در نظام سلامت یکی از کشورهای توسعه‌یافته گفت: تعداد استاندارد رجوع بیمار به حوزه بهداشت و درمان هم باعث می‌شود کادر درمان با دقت به بیمار رسیدگی کند و هم از هزینه‌های بیهوده جلوگیری شود.
دکتر برجوئی‌فرد یکی دیگر از پیامدهای مخرب نبود نظام ارجاع را، استفاده افراد غیر نیازمند از خدمات بیمه‌ای رایگان دانست و اظهار داشت: بخشی از هزینه‌های بیمه باید برای افراد نیازمند هزینه شود که متاسفانه نبودِ نظام ارجاع باعث می‌شود این هزینه‌ها به درستی به هدف نرسد.
انتهای پیام/ م.ب ۲۰۲۰