عمومی | دانشگاه تهران

انقلاب اسلامی سرفصل جدیدی در تاریخ بشریت بود / محورهای انقلاب امام خمینی (ره) در مکاتب علمی دیده نشده بود / بنیان‌های نظری غرب متلاشی شده است / انقلاب اسلامی یک معادله جدید در دنیا مبنی بر تغییر با تکیه بر گزاره‌های دینی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر غلامرضا جمشیدیها رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران صبح امروز در آئین افتتاحیه همایش ملی «امام خمینی، انقلاب اسلامی و پیوندهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی میان جوامع مسلمان» در این دانشکده، گفت: معتقدم انقلاب اسلامی یک سرفصل جدیدی در تاریخ بشریت بود و نمی‌شود آن را به عنوان یک انقلاب عادی در نظر گرفت؛ چون بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر روی محورهایی تاکید دارد که اصلاً در مکاتب علمی ممکن است آن را ندیده باشند.
وی افزود: در دورانی که ما دانشجو بودیم هیچ گاه نقش مذهب را در انقلاب توضیح نمی‌دادند. نظریه‌ای که در زمان ما خیلی مشهور بود، دین را افیون ملت‌ها می‌دانست. اما امام خمینی (ره) باعث شد که همه تئوری‌های غرب فرو بپاشد و غرب که در ظاهر یک زمانی خیلی قوی بود، الآن بنیان‌های نظری‌اش متلاشی شده است.
رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: غرب گرچه دارد یک نفس‌هایی می‌زند ولی به نظر بنده، بنیان‌های نظری‌اش فرو ریخته است.
دکتر جمشیدیها در بخش دیگر سخنانش تصریح کرد: ما نسل پنجاه‌وهفتی و همچنان پای کار هستیم. امیدواریم نسل جدید بتوانند بر معیارهایی که امام راحل و مقام معظم رهبری تاکید دارند استوار باشد و همان مسیر را برویم. بنابراین می‌توانیم مسیر امام را ادامه دهیم. این یک سرفصل جدیدی در تاریخ بشری است. هیچ کسی در این زمینه فکر نمی‌کرده که یک فردی تنها و یک تنه از سلسله انبیا بیاید و در حالی که در ظواهر امر هیچ امکانی نبوده است، یک کلامی را بگوید و همه‌اش هم محقق و بر همه پیروز شود.
رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در جمع‌بندی این بحث عنوان کرد: بنابراین انقلاب امام خمینی (ره)، یک معادله جدید در دنیا است؛ معادله‌ای مبنی بر اینکه می‌شود دنیا را با تکیه بر گزاره‌های دینی عوض کرد.