عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر: خطر ابتلا به بیماری‌های روده‌ای در صورت عدم رعایت بهداشت فردی افزایش می‌یابد

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، مهندس حمید حبیبی نیا بیان داشت: بیماری‌های روده‌ای یکی از بیماری‌های شایع در تمام فصول سال هستند اما با بالا رفتن دمای هوا در تابستان و ماه‌های گرم سال، خطر ابتلا به آن بیشتر می‌شود و پیامدهای ناشی از آن‌ها به‌قدری جدی است که می‌تواند سلامتی ما را به خطر بیندازد.
وی اضافه داشت: به همین دلیل لازم است خطر ابتلا به این بیماری‌ها را جدی بگیریم و برای در امان ماندن از این مشکلات باید از عوامل بروز اسهال و استفراغ در تابستان و راه‌های پیشگیری از آن‌ها آگاه باشیم.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شایع‌ترین علل بروز اسهال در تابستان‌ها عفونت‌های ناشی از انگل‌ها؛ ویروس‌ها و باکتری‌های میکروسکوپی است، اسهال می‌تواند با مشکلات دیگری مثل دردهای شکمی، بی‌اشتهایی، حالت تهوع، تب خفیف، کاهش وزن و استفراغ همراه باشد.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اظهار داشت: اسهال از مهم‌ترین علائم بیماری‌های روده‌ای است و در این بیماری دفع آب و املاح بدن ممکن است موجب مرگ بیمار شود، ولی در صورت درمان به‌موقع و مناسب این بیماری کشنده نیست.
مهندس حبیبی نیا خاطرنشان کرد: بیماری‌های روده‌ای یکی از شایع‌ترین بیماری‌های واگیر است که ارتباط مستقیمی با عدم رعایت بهداشت فردی دارد.
وی تاکید داشت: بیماری‌های حاد روده‌ای از طریق دست‌های آلوده، تماس با مواد دفعی و استفراغ بیماران، مصرف آب آلوده به مدفوع، منابع آب حفاظت نشده مانند رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، استخرها و جوی‌ها، استحمام یا شستشوی لوازم آشپزخانه در آب آلوده، گندزدایی نشدن سبزی و میوه‌ها، یخ و غذاهای آلوده و نگهداری مواد غذایی در خارج از یخچال منتقل می‌شود.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: همشهریان عزیز نسبت به بهداشت فردی خود و خانواده خود توجه بیشتری نموده و توصیه‌های بهداشتی مصرف آب و مواد غذایی سالم را رعایت نمایند.
انتهای پیام/ ا.س-۳۰۰۰