عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سومین دوره انتخابات اندیشگاه سلامت مردمی شهرستان کنگان برگزار شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان در حاشیه این نشست ضمن بیان اهداف و شیوه کار اندیشگاه سلامت به ضرورت فعال شدن ظرفیت‌های اجتماعی در حوزه سلامت پرداخت و گفت: اندیشگاه سلامت با ایجاد بستری مناسب می‌تواند صاحبان ایده و اندیشه در عرصه سلامت را گرد هم جمع آورد که دستاورد این رویداد از یک‌سو فرهنگ‌سازی در عرصه سلامت و از سوی دیگر ارتقاء سطح سلامت شهروندان و شهرستان خواهد بود.
بخشدار مرکزی شهرستان کنگان نیز در این نشست ضمن تاکید بر نقش بسیار تاثیرگذار عوامل اجتماعی بر سلامت جامعه افزود: با تعیین اولویت‌های حوزه سلامت شهرستان مسیر حل‌وفصل مشکلات این حوزه هموارتر خواهد شد و با برگزاری منظم جلسات مقرر در نظامنامه سلامت و بررسی مستمر روند اجرای رسیدگی به مشکلات مطرح‌شده در جلسات گام‌های موثری به‌سوی تدوین سند جامع سلامت شهرستان برداشته خواهد شد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز خاطرنشان کرد: اندیشگاه سلامت در هر شهرستان در راستای تدوین سند سلامت تشکیل می‌شود و دارای دو کارگروه عمومی و تخصصی است که اندیشه‌ها و مشکلاتی که توسط اعضای عمومی این اندیشگاه مطرح می‌شود در گروه تخصصی اولویت‌بندی و به‌عنوان دستور کار شورای سلامت هر شهرستان تعیین می‌شود.
فاطمه آهو خوش اظهار داشت: اندیشگاه در ساختار برنامه جامع سلامت استان و دبیرخانه سیاست‌گذاری، نقش مشورتی در تولید اندیشه‌های خلاق، نوآور و کاربردی دارد و از منظر جایگاه، بازوی فکری دبیرخانه و اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان را تشکیل می‌دهد.
در این نشست پیرامون شیوه‌نامه تشکیل و فعالیت اندیشگاه، نحوه جذب ایده‌های صاحبان اندیشه، مالکیت و سازمان‌دهی ایده‌ها تا اجرا و شناسایی ذی‌نفعان اندیشگاه سلامت نیز بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.
گفتنی است در این جلسه اولویت‌ها و مسائل و مشکلات حوزه سلامت شهرستان مورد بحث و تبادل‌نظر اعضا قرار گرفت.
سومین دوره انتخابات اندیشگاه سلامت مردمی شهرستان کنگان با حضور بخشدار مرکزی این شهرستان، کارشناس امور اجتماعی فرمانداری، رئیس شبکه، معاون بهداشتی و کلیه اعضاء اندیشگاه سلامت برگزار شد.
در این دوره از انتخابات، دو نفر کاندید بودند که آرمان فرخی با اکثریت آراء به‌عنوان رئیس اندیشگاه سلامت مردمی شهرستان کنگان به (مدت دو سال) انتخاب شد.


انتهای پیام/ م.س ۳۰۷۰