عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

آیت الله نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری: برنامه های دانشگاه جامع علمی کاربردی بسیار امیدوار کننده و در راستای دیدگاههای مقام معظم رهبری در موضوع اشتغال و شعار امسال است

رئیس،کارکنان و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری، دکتر بهروز شایق بروجنی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری به همراه رابط نهاد رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و جمعی از همکاران و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی، با حجت الاسلام والمسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد دیدار و گفتگو کردند .

در ابتدای این دیدار دکتر شایق به بیان اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی، برنامه های پیش بینی شده برای توسعه دوره های مهارتی علمی کاربردی در استان و بیان ظرفیتهای موجود در مراکز آموزش علمی کاربردی پرداخت.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: این واحد استانی از ابتدا تاکنون بیست و سه هزار و سیصد و بیست و یک نفر دانش آموخته داشته و هم اکنون دوهزار و ششصد و هفتاد و شش دانشجو نیز در حال تحصیل دارد.
وی مهارتی بودن و استفاده از مدرسین خبره را ویژگی بارز دانشگاه جامع علمی کاربردی نسبت به سایر دانشگاه ها برشمرد و افزود: هم اکنون این دانشگاه در حوزه ِآموزش های کوتاه مدت فعال بوده و به توسعه مراکز نوآوری و مراکز رشد به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور توجه ویژه ای دارد.
سپس برخی از روسای مراکز آموزش علمی کاربردی مشکلات و موارد موجود را بیان کردند.
در ادامه نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری از برنامه ها و اهداف پیش بینی شده آتی دانشگاه استقبال کرد و اظهار داشت: این برنامه ها بسیار امیدوار کننده و در راستای نظرات و دیدگاههای مقام معظم رهبری در موضوع اشتغال و شعار امسال است .

وی گفت: یک بار اصلی دانشگاه، افزایش معرفت و بصیرت است. مسائل فکری و معرفتی در دانشگاه ها باید جدی گرفته شود. دانشگاه باید جبهه را بگشاید و مبانی فکری و اعتقادی را نسبت به انقلاب تقویت کند تا بعد بتواند اشتغال ایجاد کرده و کاربردی کردن و خدمات دیگر را هم شیرین کند. اگر مبنا قوی شد کارها در مسیر هدف پیش می رود ولی اگر باور نباشد و مخدوش شود، کارها و خدمات هم کمرنگ تر می شود.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بر این است که فقه و احکام فقه را کاربردی کند و به معنای واقعی جنبه عملیاتی به آن ببخشد و جامعه را ارتقاء دهد و زمینه آسایش و کمال و رفاه را تامین کند، افزود: ماهیت دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این حوزه نقش می آفریند و تلاش می کند دانش را کاربردی کند و به اشتغال و کارآفرینی تبدیل کند .
وی وجود دانشگاه جامع علمی کاربردی را بین سایر دانشگاه ها لازم و ضروری دانست و از عملکرد این دانشگاه در استان چهارمحال و بختیاری به خوبی یاد و خاطر نشان کرد: جایگاه این مجموعه در جامعه آن جور که باید شناخته نشده است و در خطبه های نماز جمعه باید توصیه کنیم نقش و جایگاه این دانشگاه در مهارت و اشتغال برای جامعه بیشتر بیان شود .
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در پایان این دیدار ضمن تاکید برسرمایه گذاری برای این فرهنگ سازی و نظارت دانشگاه بر حسن اجرای دوره های آموزشی، بر کاربردی کردن علم و معاش جامعه تاکید و آمادگی خود را برای کمک به تقویت، توسعه و نیز معرفی بیش از پیش دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد.