عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

برای ایجاد شغل و افزایش تولید، نیازمند توجه به دانشگاه جامع علمی‌کاربردی هستیم

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، یکی از روش‌‌های ایجاد شغل و افزایش تولید در کشور را توجه به دانشگاه جامع علمی‌کاربردی عنوان کرد و گفت: با توسعه آموزش‌های مهارتی این دانشگاه و تربیت نیروی کار ماهر، می‌توان بخشی از مشکل بیکاری کشور را برطرف کرد.
به‌گزارش روابط ‌عمومی دانشگاه جامع‌ علمی‌کاربردی استان لرستان، دکتر ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با حضور در این واحد استانی با مسئولان این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدای این دیدار دکتر نیک‌پی رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان لرستان به ارائه گزارشی از اقدامات، فعالیت‌ها و برنامه‌های این دانشگاه پرداخت.
سپس دکتر ابراهیمی توسعه آموزش‌های مهارتی دانشگاه جامع علمی ‌کاربردی را در راستای ایجاد شغل و افزایش تولید درکشور، مهم دانست و بیان کرد: با توجه به ظرفیت و امکانات این دانشگاه در تربیت نیروی کار مهارتی، می‌توان با ایجاد شغل و فعالیت‌های دانش‌بنیان، تولید را بالاببریم.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای توسعه دانشگاه جامع علمی‌کاربردی را در تحقق اهداف کلان این دانشگاه موثر دانست و برای رفع موانع و مشکلات موجود اعلام آمادگی کرد و عنوان کرد: در جلسه‌ای با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری این مسائل را مطرح خواهم کرد.
وی خاطر نشان کرد: یکی از معیارهای بنده در اعتماد به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، توجه ایشان به ارتقاء آموزش‌های مهارتی کشور بوده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، آموزش زنان خانه‌دار را علاوه بر تولید شغل‌های خانگی، باعث ایجاد استحکام خانواده عنوان کرد که آموزش‌های دانشگاه جامع علمی ‌کاربردی می‌تواند در این حوزه نقش بسزایی داشته باشد.
در ادامه دکتر ابراهیمی، درکارگاه آموزشی آشنایی با نظام آموزش دانشگاه جامع علمی‌کاربردی که با حضور مدرسان جدید این دانشگاه برگزار شد حضور یافت و گفت: رویکرد آموزش عالی به سمت آموزش‌های مهارتی است و این آمادگی را داریم برای حمایت و پشتیبانی از نظام آموزش مهارتی و ایجاد مشاغل خانگی و همچنین پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اقدام کنیم.